اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

برنامه درسی 8 رشته سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برنامه مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران را برای سال آینده ابلاغ کرد.

برنامه درسی 8 رشته سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طی بخشنامه‌ای به مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی خواهران برنامه درسی هشت رشته برای سال آینده تحصیلی ابلاغ شد.

وی این رشته‌ها را شامل اخلاق، فلسفه اسلامی، فقه و اصول، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، تبلیغ با گرایش حج، تفسیر و علوم قرآنی و تاریخ اسلام دانست.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: علاوه بر این رشته‌ها، رشته مدرسی ادبیات عرب در سال آینده صرفا در مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در قم ارائه خواهد شد.

وی گفت: رشته مطالعات اسلامی زنان نیز فقط در شهر قم به طلاب ارائه می‌شود، رشته تبلیغ با گرایش حج در شهرهای قم و تهران و رشته اخلاق و تربیت اسلامی در شهرهای قم، تهران و اصفهان ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی تعداد واحدهای درسی برای مقطع درسی سطح سه را بین 95 تا 117 واحد در رشته‌های مختلف ذکر کرد و ادامه داد: طلاب موظف هستند چهار واحد درسی را در قالب پایان‌نامه بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در هفته پایانی شهریورماه آغاز خواهد شد تصریح کرد: طلاب مقطع سطح سه،‌ به صورت میانگین این مقطع را طی حدود 7 نیم‌سال می‌گذرانند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول