اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

حوزه‌های علمیه سفینه‌های تربیت دینی جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان گرمی گفت: حوزه‌های علمیه سکان تربیت و اصلاح دینی جامعه و پرورش‌‌دهنده نیروهای ناب جامعه هستند.

حوزه‌های علمیه سفینه‌های تربیت دینی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بزرگترین ظرفیت تربیت و سازندگی جامعه هستند و تربیت‌یافتگان در این حوزه‌ها مقربان درگاه خدا می‌باشند.

وی با بیان اینکه گسترش حوزه‌های علمیه با هدف بصیرت‌ افزایی در جامعه و تربیت نیروهای الهی و اسلامی سیاست مسئولان امر است، افزود: ما نیز بر گسترش این حوزه‌ها در شهرستان گرمی مصمم هستیم و از همین رو زمین مناسبی برای احداث ساختمان مدرسه علمیه ویژه برادران در این شهرستان تامین شده است.

صفری ادامه داد: 3 هزار متر مربع زمین در کنار پروژه مصلای گرمی برای احداث ساختمان این حوزه علمیه تامین شده است.

امام جمعه گرمی اعتبار اولیه این پروژه را 2 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: عملیات احداث این ساختمان امسال آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای گسترش حوزه‌های علمیه کشور چندی پیش در پی تقاضا و پیگیری دفتر امام جمعه گرمی، طی مصوبه‌ای با ایجاد مدرسه علمیه برادران در گرمی موافقت کرد.

امام جمعه گرمی  تصریح کرد: حوزه علمیه ولیعصر (عج) خواهران این شهرستان از سال1379 تاسیس شده و از حوزه‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

صفری با برشمردن تعداد مراکز آموزش عالی گرمی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی حوزه علمیه برادران، گام بلندی برای آموزش علوم حوزوی در شهرستان گرمی برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و ورود گردشگران به این شهرستان مرزی ابراز داشت: گرمی در حوزه ورود به گمرک بیله‌سوار است و از همین رو ما تاکید داریم تا دست‌اندرکاران گردشگری علاوه بر تامین فضای مناسب برای این مسافران زمینه برای هدایت و ارشاد دینی آنان نیز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه گرمی در پایان بیان داشت: شهرستان گرمی متاثر از فرهنگ کشور همسایه است که انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی استان اردبیل با افزایش فضاها و قابلیت‌های فرهنگی از هجمه فکری به جوانان منطقه از سوی دشمنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول