اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور حوزه‎های علمیه سفیران هدایت کشور خبر داد:

فعالیت 50 حوزه علمیه سفیران هدایت در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور حوزه‎های علمیه سفیران هدایت کشور گفت: در حال حاضر 50 حوزه علمیه با نام سفیران هدایت در سطح کشور فعالیت می‎کنند.

فعالیت 50 حوزه علمیه سفیران هدایت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام عباس سلمه‎ای همزمان با جشن بزرگ بعثت در مراسم عمامه‎گذاری 30 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد (ع) شهرستان آزادشهر با بیان اینکه حوزه علمیه سفیران هدایت وظیفه آموزش و پرورش روحانیون جوان را به عهده دارد گفت: 13 سال از تاسیس نخستین حوزه علمیه با عنوان سفیران هدایت که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده می‎گذرد و در این مدت رسیدن تعداد حوزه‎های فعال که آموزش بیش از 5 هزار طلبه جوان را بر عهده دارند بسیار خوب است و رضایتمندی مسئولان نظام، به ویژه مقام معظم رهبری را به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: همراهی علمای بزرگ با دست‎اندرکاران این حوزه روحیه کاری ما را مضاعف کرده و امروز شاهد فعالیت حوزه علمیه سفیران هدایت در تهران با مدیریت آیت‎الله مکارم شیرازی، در بیرجند با مدیریت آیت‎الله عارفی، در تبریز با مدیریت آیت‎الله شبستری هستیم ضمن اینکه پنج حوزه علمیه سفیران هدایت هم در خوزستان با مدیریت آیت‎الله جزایری تشکیل شده است.

مدیر کل امور حوزه‎های علمیه سفیران هدایت کشور با اشاره به کیفیت فعالیت‎های این حوزه یادآور شد: در حال حاضر هم بالغ بر 80 تقاضا به منظور تاسیس حوزه سفیران هدایت در سراسر کشور داریم که ان‌شاءالله با هماهنگی و همکاری مسئولان استان‎ها و شهرهای مختلف و حمایت علمای بزرگ و در سایه توجهات مقام معظم رهبری به دنبال راه‎اندازی حوزه سفیران هدایت در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حوزه‎های علمیه سفیران هدایت سن تحصیلی از مدت 10 سالگی که در حوزه‎های سنتی دنبال می‎شد به پنج سالگی کاهش پیدا کرده، منتها روند آموزشی به شکل نوین بوده و خللی در سطح کیفی آموزش‎ها وارد نمی‎شود.

سلمه‎ای افزود: روحانیون جوان بعد از طی کردن یک دوره پنج ساله و 130 واحد درسی شامل آموزش چگونگی یاد دادن قرآن، نماز و احکام به کودکان و نوجوانان، روایت اخلاقی، سخنرانی برای عده‎ای محدود و سخنرانی‎های عمومی در صورتی که از لحاظ اخلاقی مورد تایید قرار بگیرند به صورت قانونمند افتخار ملبس شدن به لباس پیامبر را پیدا و برای امر تبلیغ و ترویج دین به مناطق مختلف اعزام می‎شوند.

وی ادامه داد: داشتن حداقل مدرک دیپلم، قبولی در آزمون ورودی، کسب امتیاز لازمه در مصاحبه، صلاحیت اخلاقی، سیاسی و خانوادگی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی کامل، حداکثر سن 25 سال، نداشتن منع قانونی از جهت نظام وظیفه، اشتغال به تحصیل تمام‎وقت در مدت دوره و آمادگی برای پذیرش تعهد پنج سال خدمت تبلیغی هماهنگ با سیاست‎های حوزه علمیه از شرایطی است که علاقه‎مندان به تحصیل در حوزه علمیه سفیران هدایت باید از آن بهره‎مند باشند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول