اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال جذب بهترین‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال جذب بهترین‌ها است گفت: در این راه کسانی که انگیزه بیشتری دارند، مقدم هستند.

حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال جذب بهترین‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دوره آموزشی فن مصاحبه که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد در سخنانی گفت: ما در حوزه‌های علمیه‌ علم را برای علم نمی‌خواهیم بلکه آن را برای خدا می‌خواهیم، بنابراین یکی از اصلی‌ترین نکات در پذیرش داوطلبان در حوزه‌های علمیه انگیزه شخصی برای ورود متقاضیان است.

وی افزود: البته انتظار نداریم تمام افراد در سطح اعلای انگیزه باشند، اما اندازه‌ای از انگیزه که بتوان بر آن تکیه کرد،‌ لازم است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور پذیرش داوطلبان را نخستین تابلو در حوزه‌های علمیه برشمرد و تصریح کرد: این تابلو باید زیباترین تابلو باشد تا رنگ و لعاب آن برای هر ناظر و بیننده‌ای دلپذیر و مطلوب باشد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله مصاحبه داوطلبان پذیرش در حوزه‌های علمیه، عده‌ای انتخاب می‌شوند و عده دیگری انتخاب نمی‌شوند خاطر نشان کرد: ما مجبوریم بهترین‌ها را انتخاب کنیم البته گاهی هم اشتباه می‌کنیم، اما برای کار خود حجتی داریم.

 

جمشیدی اظهار کرد: برای کسانی که در مرحله مصاحبه حوزه‌های علمیه خواهران انتخاب نمی‌شوند، مصاحبه باید به منزله تابلویی باشد که آنها را با حوزه پیوند بزند نه اینکه موجب شود تا ارتباط داوطلب و خانواده او برای همیشه با حوزه قطع شود.

وی با بیان اینکه فضای پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران باید فضای پیراستگی، سازندگی و آرامش باشد اضافه کرد: مصاحبه به صورت طبیعی استرس‌زا است، ما نباید با رفتار آمرانه و متکبرانه بر استرس آن بیفزاییم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه خاطره داوطلبانی که موفق به ورود به حوزه‌های علمیه خواهران نمی‌شوند برای همیشه در ذهن آنها خواهد ماند ادامه داد: پذیرش داوطلبان نباید به گونه‌ای باشد که منجر به قطع شدن رابطه آنها با حوزه و روحانیت شود، بلکه باید پذیرش به نحوی صورت گیرد که داوطلبان آن را یکی از بهترین دیدارهای زندگی خود احساس کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول