اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

اساس تعالی فرهنگ جامعه حوزه علمیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت:‌ حوزه‌های علمیه اساس تعالی فرهنگ هر جامعه‌ای هستند.

اساس تعالی فرهنگ جامعه حوزه علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، آیت‌ الله خاتمی ظهر امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه این شهر با بیان اینکه باید آغاز به کار حوزه علمیه خرم‌دره از 30 سال پیش صورت می‌گرفت، اظهار داشت: مردم و مسئولان این شهرستان باید با همت خود این 30 سال عقب افتادگی را جبران کنند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش زمین برای احداث حوزه علمیه خرم‌دره، از شهردار و شورای اسلامی این شهر خواستار انتقال ساختمان قدیمی شهرداری این شهر به نام حوزه علمیه شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فقط بحث ساختمان حوزه علمیه مطرح نبوده و باید برای مسائل جانبی نیز زمین مناسبی در اختیار حوزه قرار بگیرد، چرا که حوزه اساس تعالی فرهنگ جامعه است.

وی افزود:‌ بزرگ‌ترین انقلاب در جهان ایجاد شد و این در حالی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شاگرد حوزه علمیه هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای به جان آمریکا انداخت، ابراز داشت:‌ دنیا در آن زمان توسط دو قدرت اداره می‌شد که 60 درصد زیر نظر آمریکا و 40 درصد نیز زیر نظر شوروی بود.

وی افزود: ما در آن زمان با وجود اینکه یک کشور تاریخی بودیم برای ما ارزش قائل نبودند و متفقین هم بدون اجازه وارد این کشور شده و شاه و نخست ‌وزیر ایران را هم به حساب نیاوردند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: این‌ها به شاه مملکت اعتنا نکردند، چرا که وی لیاقت و قدرت نداشت و تاسف‌ برانگیزتر اینکه این فرد به دیدن متفقین هم می‌رود.

وی با بیان اینکه زمان واردشدن شاه به حضور سران متفقین این افراد از جای خود تکان نخوردند، گفت: این ذلت است و مردم باید وضعیت حال را با گذشته مقایسه کنند.

آیت الله خاتمی افزود: آمریکای امروز با آمریکای آن زمان قابل مقایسه نیست و این قدرت نظام جمهوری اسلامی با قدرت توپ و تانک نبوده بلکه با قدرت حوزه است.

وی در پایان گفت: از شورا و مردم خرم‌دره انتظار داریم که با کمک‌ها و همیاری‌های خود، با برگزاری جشن گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین نسبت به احداث یک حوزه علمیه باشکوه در این شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول