اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

روز جانباز بهانه‌ای برای تجلیل از ایثار جانبازان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مردم ایران امنیت و پیشرفت علمی کشورشان را مدیون ایثار جانبازان هستند و در روز جانباز از مقام شاخص آنان تجلیل می‌کنند.

روز جانباز بهانه‌ای برای تجلیل از ایثار جانبازان است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مردم ایران در هر لحظه به یاد ایثار و فداکاری جانبازان هستند، چرا که آنان زمینه امنیت، پیشرفت و موفقیت کشورشان را ایجاد کردند.

وی ابراز کرد: اکنون ایران اسلامی به خاطر فداکاری‌های جانبازان هر روز به پیشرفت‌های بزرگی در همه زمینه‌ها از جمله علمی و صنعتی می‌رسد و به همین علت اقشار مختلف جامعه فداکاری و ایثار آنان را هرگز از یاد نمی‌برند.

نظری با اشاره به اینکه برخی از رزمندگان انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن به درجه جانبازی نایل شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه والای جانبازان مسئولان باید تلاش مضاعفی را برای خدمت‌رسانی و ارج نهادن به فعالیت‌های آنان انجام دهند.

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه جانبازان انقلاب اسلامی تکلیف دینی خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی انجام دادند، بیان کرد: آنان با عزت، شوکت و شرف از دین مبین اسلام دفاع کردند تا انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان اسلام به پیروزی برسد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: رزمندگان انقلاب اسلامی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و پیروی از فرامین امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی شرکت کردند تا بتوانند با پیروزی انقلاب اسلامی فرامین دین اسلام در این کشور پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) به روز جانباز نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در این روز مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دیدارهایی با جانبازان از مقام آنان تقدیر و تجلیل می‌کنند که این نشانگر فراموش نکردن فداکاری و ایثارگری آنان است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: اقشار مختلف جامعه نباید به جانبازان نگاه ترحم داشته باشند، چراکه آنان مردان بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) با شهادتش ارزش‌های انسانی و آزادگی را در دین اسلام احیا کرده تا مسلمانان با عمل به ارزش‌های مقدس دینی به درجات و کمالات انسانی برسند و در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

نظری افزود: جوانان باید احادیث و فرامین حضرت ابوالفضل(ع) به نحو مطلوب مطالعه کنند تا معرفت و شناخت خوبی از شخصیت این بزرگوار کسب کنند و بر اساس آن بتوانند ایمان و اعتقاد دینی خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) برای انتخاب همسر نزد برادرش عقیل که به علم نسب‌شناسی آشنا بود رفت تا برای ایشان همسری مؤمن و شجاع انتخاب کند که بتواند فرزند شجاعی به‌ دنیا آورد تا در کربلا یار و یاور امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) نخستین و بزرگترین فرزند حضرت ام‌البنین(ع) بود که در کربلا از امام حسین(ع) حمایت و شجاعانه در برابر دشمنان مبارزه کرد.

نظری با اشاره به اینکه باب‌الحوائج از لقب‌های معروف حضرت ابوالفضل(ع) است، بیان کرد: سپهسالار، سپهدار، قمر بنی هاشم و علم‌دار از لقب‌های دیگر این بزرگوار بوده که همه این لقب‌ها نشان‌دهنده ممتاز بودن شخصیت ایشان است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل(ع) نزد خداوند متعال از مقام والایی برخوردار است، افزود: همه مسلمانان برای برطرف کردن مشکلاتشان بیشتر به این حضرت متوسل می‌شوند تا ایشان حاجت‌های آنان را سریعتر برآورده کند.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول