اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید خراسان ‌‌ضوی:

سهمیه اشتغال شامل جانبازان 25 درصدی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی گفت: جانبازان 25 درصد جانبازی و آزادگان بالای یک سال اسارت با اولویت فرزندان شاهد می‌توانند از سهمیه 25 درصدی اشتغال‌زایی و کارآفرینی برخوردار شوند.

سهمیه اشتغال شامل جانبازان 25 درصدی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عابدین عابدین‌مقدم  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستورالعمل روز جانباز توسط استاندار خراسان‌رضوی به تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان ابلاغ شده است.

عابدین‌مقدم افزود: تشکیل میزگرد با حضور جانبازان و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیون با همکاری صدا و سیمای استان، فضاسازی عمومی شهر با تزئین و نصب نمادهای از این روز در محیط‌های شهری و برگزاری مراسم جشن و سرور و همایش کوه‌پیمایی خانواده‌های شاهد و ایثارگر و در نهایت تجلیل از جانبازان بالای 70 درصد از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی ادامه داد: برگزاری شب شعر و خاطره در گرامیداشت مقام شامخ جانبازان و برگزاری یادواره 18 شهید هنرمند در شهرستان کاشمر از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

عابدین‌مقدم افزود: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی تیراندازی، شنا، ویلچررانی، فوتسال، والیبال نشسته، گلبال و بسکتبال با ویلچر از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این هفته برگزار می‌شود.

عابدین مقدم درباره اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: جانبازان 25 درصد و آزادگان بالای یک سال اسارت با اولویت فرزندان شاهد می‌توانند از سهمیه 25 درصدی اشتغال‌زایی و کارآفرینی برخوردار شوند.

وی افزود: فرزندان جانباز و شاهد زیر 25 درصد و آزادگان زیر یک سال اسارت، خواهر و برادر شهید نیز می‌توانند از سهمیه پنج درصدی این اشتغال‌زایی استفاده کنند و مجموعاً یک‌ هزار و 338 نفر با حداقل 30 درصد سهمیه استخدامی استان برای فرزندان شاهد و ایثارگر مشمول این طرح می‌شوند.

عابدین‌مقدم افزود: 200 میلیارد تومان از سهمیه چهار دستگاه بسیج، بهزیستی، کمیته امداد که اعتباری در حدود 30 درصد است به بنیاد شهید استان تعلق گرفته است که جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان برای اشتغال در مراکز غیر دولتی از آن می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید استان اظهار داشت: به هر نفر مبلغ 10 میلیون تومان در حوزه اشتغال غیر خانگی و 5 میلیون تومان اشتغال خانگی با استفاده از تسهیلات داخلی بانک‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح مرکز توان‌بخشی مهر ماندگار که شامل مجتمع فرهنگی توان‌بخشی، بازتوانی متشکل از استخر شنا، مراکز آب درمانی، درمانگاه، فیزیوتراپی و پروتز است با اعتبار 1.5 میلیارد از محل 5 میلیارد تومان اعتبار سفر هیئت دولت، تامین اعتبار شده است و در این راستا این مجموعه فرهنگی به زودی افتتاح می‌شود.

عابدین‌مقدم گفت: درمانگاه تخصصی شاهد و بیمارستان روان‌پزشکی 32 تخت‌خوابی با مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمات‌دهی به جانبازان و ایثارگران در حال اتمام است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی گفت: مرکز نگه‌داری از والدین شهدا و ایثارگران با حضور تیم‌های فعال پرستاری که نیاز درمانی ویژه دارند نیز در مشهد شروع به کار کرده است.

عابدین‌مقدم در ادامه به تشکیل پرونده‌های سلامت برای خانواده‌های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: برای همسران مجرد شهدا پرونده سلامت تشکیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان‌رضوی با بیان اینکه 154 جانباز ویلچری در استان وجود دارد، افزود: 55 هزار نفر از رزمندگان که مدرک بالینی ندارند، با حضور در کمیسیون خاص و نیز با همکاری سپاه، ارتش و بنیاد شهید بررسی پرونده آنان صورت می‌گیرد و در نهایت می‌توانند به بالاترین مرجع شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده، کمیسیون ویژه متشکل از یگان‌های پزشکی نظامی و انتظامی پی‌گیری می‌شود.

عابدین‌مقدم در پایان بابیان اینکه طبق دستور مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور حذف جغرافیای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستور کار است، گفت: تمامی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول