اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

تجلیل از جانبازان مفهوم واقعی ایثار را زنده می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تجلیل از مقام شامخ جانبازان مفهوم واقعی ایثار را در افکار افراد جامعه زنده می‌کند.

تجلیل از جانبازان مفهوم واقعی ایثار را زنده می‌کند

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جانبازان الگوی ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، صبر و بردباری در جامعه هستند که افراد جامعه باید بیشتر تلاش کنند تا از آنان الگو بگیرند.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه می‌توانند از صبر و استقامت جانبازان الگوگیری کرده و با آشنایی با فداکاری و ایثار آنان ارزش‌های دفاع مقدس را بهتر درک و نسبت به آن معرفت کسب کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تجلیل از جانبازان را وظیفه همه اقشار مختلف جامعه دانست و ابراز کرد: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند که بعد از نایل شدن به درجه جانبازی تاکنون سختی‌ها، مشکلات و درد و رنج جانبازی را تحمل کردند ولی لحظه‌ای در دفاع از ارزش‌های اسلامی کوتاهی نکردند.

قابل با بیان اینکه در روز جانباز با دیدار و تجلیل از مقام جانبازان خاطرات حماسه، ایثار و استقامت آنان در هشت سال دفاع مقدس زنده می‌شود، گفت: در این روز افراد جامعه با تجلیل از مقام آنان نشاط و شادابی معنوی را در جامعه حاکم می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ایمان و پایداری جانبازان و خانواده‌های آنان را نمادهای ایثار در جامعه دانست و بیان کرد: تجلیل از مقام شامخ آنان مفهوم واقعی ایثار را در افکار افراد جامعه زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه رزمندگان با اقتدا کردن به حضرت ابوالفضل(ع) در هشت سال دفاع مقدس با شجاعت در برابر دشمن مبارزه و از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند، افزود: جانبازان بعد از تحمل کردن بسیاری از مشکلات بیماری و عدم سلامت جسمی هنوز در دفاع از اعتقادات دینی با نیت راسخ پای‌بند هستند.

وی با اشاره به احادیث امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه در روز قیامت خداوند متعال به حضرت ابوالفضل(ع) مقامی می‌دهد که همه شهدا به مقام او حسرت می‌خورند، بیان کرد: جانبازان به ویژه قطع نخاعی‌ها به دلیل تحمل رنج و سختی بیماری و عدم سلامت بدنشان در در زندگی، خداوند متعال اجر والایی به آنان عطا می‌کند.

قابل با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌‌العباس(ع) مرجع تمام فضایل انسانی و اخلاقی بودند، تصریح کرد: این حضرت در عبادت، سخاوت، شجاعت، وفا، ایثار، ولایت‌مداری و ادب نمونه بودند که جوانان با الگوگیری از زندگی این حضرت می‌توانند سریع‌تر راه موفقیت در زندگی را طی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: جوانان با شناخت ویژگی‌های اخلاقی حضرت ابوالفضل(ع) می‌توانند معرفت و بصیرت عمیقی را از ایشان کسب کنند.

حضرت ابوالفضل(ع) مطیع امامت بود

قابل ولایت‌مداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز حضرت ابوالفضل (ع) دانست و بیان کرد: این حضرت مطیع دستورات الهی و ولایت‌ بود و از فرامین الهی و برادرش امام حسین(ع) هیچ‌وقت سرپیچی نکرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در چهارمین روز از ماه شعبان سال 26 هجری در شهر مدینه به دنیا آمد، خاطرنشان کرد: این روز برای اهل بیت عصمت(ع) و پیروان آنان روز با برکت، وارستگی و رحمت بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) در خانه‌ای به دنیا آمد که اعضای خانواده آن بارزترین نمونه‌های اخلاق دین اسلام در دنیا بودند و نام ایشان را عباس نامیدند.

قابل با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) برادر ناتنی امام حسین(ع) بود که در سن 34 سالگی در سرزمین کربلا به شهادت رسید، عنوان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) مطیع ولی امر امام حسین(ع) و در باورهای دینی و اعتقادی بسیار محکم بود.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول