اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

ارائه 397 پرونده به کارگروه توسعه کشاورزی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از ارائه 397 پرونده با 414 فرصت شغلی به کارگروه توسعه کشاورزی استان خبر داد.

ارائه 397 پرونده به کارگروه توسعه کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی در دهمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: تسهیلات مورد تصویب این طرح‎ها به مبلغ 8 میلیارد و 314 میلیون و 500 هزار تومان با میانگین سرانه 20 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ارائه طرح‎ها به منظور رونق بخشیدن به فعالیت‎های کشاورزی و اشتغال‌زایی جوانان بومی جویای کار پیش‎بینی شده است تصریح کرد: شهرستان مراوه‎تپه 145 پرونده با 145 فرصت شغلی و مبلغ یک میلیارد و 886 میلیون تومان با میانگین سرانه 13 میلیون تومان به این کارگروه پیشنهاد کرده است.

*تسهیلات کشاورزی به افراد فاقد کار تعلق می‎گیرد

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان اضافه کرد: شهرستان رامیان هشت پرونده و هشت فرصت شغلی با اعتبار 139 میلیون و 600 میلیون تومان و شهرستان کلاله با 34 پرونده و 39 فرصت شغلی به کارگروه بخش توسعه کشاورزی ارائه کرده است.

غلامی درباره اینکه برای مبارزه با ملخ یک میلیارد و 886 میلیون تومان در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: 145 تراکتور و سمپاش پشت تراکتوری برای این منظور تعبیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه منابع کشاورزی بر اساس افراد جویای کار که در سامانه رصد ثبت‎نام کردند صورت می‎گیرد افزود: تسهیلات این بخش به افرادی تعلق می‎گیرد که فاقد کار بوده و در سامانه ثبت‎نام کرده باشند.

*اشتغال در دامنه تولید بخش کشاورزی انجام می‎شود

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اشتغال در دامنه تولید بخش کشاورزی انجام می‎شود گفت: جهاد کشاورزی باید متناسب با ظرفیت بیکاران هر شهرستان، ظرفیت‎ها را طراحی کرده و در این راستا اقدام کند.

غلامی خاطر نشان کرد: کارگروه متشکل از جهاد کشاورزی، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای 35 فقره طرح زودبازده، از محل بانک اطلاعات سامانه کارجویان نیرو جذب خواهد کرد.

وی از آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‎ای استان خواست تا با همکاری یکدیگر میزان پساب و برنامه پنج ساله آینده خود را به تفکیک سال و به تفکیک شهرک و شهرستان به کارگروه ارائه کنند.

*اشتغال پایدار هدف کارگروه توسعه گلستان

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان ادامه داد: پساب شهرک‎ها برای صنایع تبدیلی و پساب شهرها به بخش کشاورزی اختصاص می‎یابد.

غلامی به ویژگی‎های طرح توسعه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: نرخ پایین، آورده کم و دوره تنفس طولانی‎مدت از مزایای این طرح بوده که این اقدامات با هدف حمایت از تولید پیش‎بینی شده است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش کارگروه بخش توسعه و کشاورزی گلستان این است تا با دقت و نظارت کافی در این بخش شاهد کشاورزی پایدار، ساماندهی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشیم.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول