اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توزیع آب شهرستان نور مطرح کرد

احتمال نوبت‌دهی آب کشاورزی در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: مدیر توزیع آب نور گفت: آب‌های موجود در فصل گرمای شدید در بعضی مناطق کشاورزی تکاپوی حق آب‌بران را نمی‌کند و مجبور به نوبت‌دهی می‌شویم.

احتمال نوبت‌دهی آب کشاورزی در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید موسی حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی نور بیان داشت: هشت قطعه از رودخانه‌های شهرستان نور در حوزه‌های میانی هستند و نقش زهکش را دارند و حوزه‌های آبی اصلی از بلده به‌طور مستقیم به هراز می‌ریزد.

وی گفت: حدود 50 درصد از آب‌های رودخانه هراز آب‌های سرازیر شده رودخانه بلده نور به هراز است و این شهرستان از این آب‌ها بی‌بهره است و آب‌های موجود در فصل گرمای شدید در بعضی مناطق تکاپوی حق آب‌بران را نمی‌کند و مجبور به نوبت‌دهی می‌شویم.

حسینی درباره استفاده از ذخایر آبی شهرستان در بحث کشاورزی گفت: آب سد الیمالات امسال فراتر از برنامه تخلیه شده و اگر بارندگی خوب نداشته باشیم اراضی حق آب‌بر از سد الیمالات در زمان خوشه‌دهی به وضعیت بحرانی دچار می‌شوند و دراین صورت مجبور به استفاده کامل از آب این سد هستیم چون برای اراضی این منطقه از جمله سلیاکتی، زکی آباد و گندیاب محل انتقال آب دیگری وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون روستایی نور نیز در این جلسه از کاهش سهمیه کود شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته بر اساس سهمیه اعلامی از جهاد کشاورزی 2 هزار و 956 تن سهمیه کود شهرستان بود که 2 هزار و 596 تن از طریق شبکه تعاونی خریداری و توزیع شد.

فضل‌الله دهقان متذکر شد: بر اساس سهمیه جدید در سال جاری 2 هزار و 883 تن به شهرستان اعلام شد که در کنار آن هم سهمیه غیریارانه‌ای نیز دیده شده، اما کود ماکرو که نیاز باغداران است دیده نشد.

وی اذعان داشت: با خرید 580 تن کود اذت، 230 تن فسفات، همچنین 200 تن اوره و 240 تن فسفات آزاد و توزیع بین کشاورزان، تا حدودی مشکلات کشاورزان در سال زراعی جاری رفع شده، اما دربحث کود ماکرو که مورد نیاز باغات است با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول