اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تغییر کاربری 3500 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در پنج سال اخیر، 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران تغییر کاربری یافته‌اند.

تغییر کاربری 3500 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران

رضا عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی مازندران بیان داشت: تغییر کاربری و حفظ کاربری اراضی کشاورزی از دغدغه‌های مهم دولت و بخش کشاورزی است.

وی گفت: با این دغدغه به منظور حفظ امنیت غذایی و تولید در کشور نیازمند به این هستیم که اراضی کشاورزی ما به کار کشاورزی اختصاص یابد.

عظیمی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها در بخش‌هایی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: وقتی شهرها توسعه پیدا می‌کنند در زمین‌هایی رخ می‌دهد که در مازندران این زمین‌ها عموما اراضی کشاورزی یا باغی هستند.

به گفته وی اراضی که زیر پوشش و کاربردی نداشته باشند در مازندران وجود ندارد بنابراین بخشی از این کاربری‌ها نیاز روز و به دلیل افزایش جمعیت است که باید رخ دهد.

وی یادآور شد: بخشی که نگران آن هستیم تغییر کاربری‌های غیرمجاز است که اراضی مازندران به دلیل چشم‌اندازهای خوب و شرایط آب و هوایی مناسب همیشه در معرض تهاجم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برای مجازات افرادی که این کاربری‌ها را رعایت نمی‌کنند قانون‌گذار سیاست‌های جدی در بخش کشاورزی دیده است.

وی با اعلام اینکه در پنج سال اخیر، حدود 3 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی مازندران تغییر کاربری یافته‌اند، گفت: بخشی از تغییرها در قالب تبصره چهار است که اجازه می‌دهیم در قالب طرح‌های کشاورزی تغییر صورت گیرد.

عظیمی با اشاره به اینکه برخی از تغییر کاربری‌هایی که در خود مجموعه کشاورزی رخ می‌دهد را تغییر می‌نامند، ادامه داد: در حالی که تغییر کاربری یک زمین باغی به شالیزار یا برعکس تغییر کاربری محسوب نمی‌شود.

وی یادآور شد: در عرصه‌های کشاورزی نیازمند همه بخش‌های کشاورزی هستیم.

عظیمی بیان کرد: همکاران جهاد کشاورزی در مراکز دهستان‌ها به صورت تیمی و گردشگری در روستاها و نوارهای ساحلی گردش می‌کنند و اگر مظاهر تغییر کاربری را مشاهده کنند به مراجع قضایی اعلام می‌کنند.

انتهای‌ پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول