اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌‌شرقی:

بخش کشاورزی با پایین‌ترین طبقه درآمدی جامعه درگیر است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بخش کشاورزی با پایین‌ترین طبقه درآمدی جامعه درگیر است.

بخش کشاورزی با پایین‌ترین طبقه درآمدی جامعه درگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخ مسجدی در نشست مشترک ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، با بیان اینکه بخش کشاورزی با کم‌ترین هزینه بیشترین نقش را در ایجاد اشتغال دارد، افزود: مردم باید آگاه شوند که توسعه کشاورزی عزم جدی دولت بوده و دولت در بالاترین سطح مدیریتی و با تمام توان وارد این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با پایین‌ترین طبقه درآمدی جامعه درگیر است، اظهار کرد: هر چه بخش کشاورزی بهبود یابد موجب گشایش در زندگی مردم خواهد شد؛ ضمن اینکه توسعه کشاورزی موجب پایداری جمعیت می‌شود.

مسجدی با اشاره به تبعات منفی کمبود محصولات کشاورزی در کشور خاطرنشان کرد: اگر نیاز غذایی مردم از طریق بخش کشاورزی تامین نشود دولت مجبور به واردات خواهد شد که هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل می‌کند.

وی، منابع آبی و خاکی، نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی را مولفه‌های مهم توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: دولت بر روی همه این مولفه‌ها مطالعه کرده و برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود برنامه‌های مدونی پیش‌بینی کرده است.

مسجدی با بیان اینکه کوچک بودن زمین‌های کشاورزی، کمبود منابع آبی، بهره‌دهی پایین، عدم تناسب تولید با بازار تقاضا و کم‌سوادی بهره‌برداران از جمله چالش‌های بخش کشاورزی است، افزود: در سال‌های گذشته سهم کشاورزی از حضور در بازارهای جهانی، تولید ملی، درآمد خانوارها و ارزش‌افزوده کاهش یافته است و پرزحمت بودن کار در این بخش در کنار درآمد پایین موجب خروج نیروهای جوان و فعال شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار شناسایی زمین‌های قابل واگذاری، برنامه‌ریزی 5 ساله برای منابع آبی، اختصاص منابع خاص از صندوق توسعه ملی و شناسایی نیروی انسانی جویای شغل را از جمله اقدامات دولت در بخش کشاورزی اعلام و تصریح کرد: همه این اقدامات باید موجب توسعه کشاورزی و بهره‌وری در سطح کشت شود.

وی تصریح کرد: توسعه کشاورزی علاوه بر اینها نیازمند اتفاق دیگری بوده که افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات موجود است.

مسجدی افزود: نوسازی باغات، بهبود بذرهای مورد استفاده، اصلاح روش‌های آبیاری، کشت محصولات جدید و روش‌های نوین فرآوری و بسته‌بندی از جمله اقدامات لازم در بخش کشاورزی است. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول