اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند خبر داد

کاهش تولیدات کشاورزی بیرجند به دلیل ضعف خاک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند گفت: ضعف خاک و کمبود مواد آلی در اراضی کشاورزی سبب شده محدودیت‌هایی در تولیدات کشاورزی ایجاد شود.

کاهش تولیدات کشاورزی بیرجند به دلیل ضعف خاک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در شهرستان بیرجند انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند 40 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی دارد، افزود: تعداد بهره‌برداران نیز 35 هزار نفر با میانگین سنی 65 سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند ادامه داد: در این راستا وظیفه مسئولان جهاد کشاورزی سنگین‌تر می‌شود و باید نسل جوان را برای ورود به این بخش تشویق کنند.

نوفرستی از وجود 2 هزار و 500 چشمه و قنات و 490 چاه کشاورزی در شهرستان بیرجند خبر داد و تصریح کرد: با وجود خشکسالی‌های 14 ساله وظیفه داریم برنامه‌های بخش کشاورزی را مبتنی بر شرایط خشکسالی تبیین کنیم.

وی گفت: بخش کشاورزی می‌تواند بهترین جایگاه باشد تا در سال تولیدملی نقش خود را در امنیت غذایی و تأمین آن ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از وجود اولویت‌هایی در بخش کشاورزی مبتنی بر آب خبر داد و اضافه کرد: یکی از این اولویت‌ها آبیاری تحت فشار است.

نوفرستی ادامه داد: تسهیلاتی برای آبیاری تحت فشار به کشاورزان پرداخت می‌شود که در این راستا 85 درصد را جهاد کشاورزی و 15 درصد را خود کشاورز پرداخت می‌کند.

وی احیا و مرمت قنوات را از اولویت‌های دیگر در سال جاری دانست و گفت: جلوگیری از گسترش روان‌آب‌ها و مهار آن‌ها باید در بالادست قنوات به عنوان یک سیاست طراحی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی نیز در سطح استان خبر داد و گفت: تعیین الگوی کشت از ضرورت‌های دیگر در سال جاری است که به دلیل افت کیفی منابع آب باید به صورت جدی پیگیری شود.

نوفرستی از افتتاح 64 پروژه در شهرستان بیرجند همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: تنوع‌بخشی به محصولات گلخانه‌ای از دیگر اولویت‌ها است.

وی از افتتاح هفت واحد گلخانه‌ای در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این راستا زمینه اشتغال 55 فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی فراهم شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول