اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته‌ای که از یاد رفت

چراغ خاموش جهاد در هفته کشاورزی

خبرگزاری فارس: هفته جهاد کشاورزی امسال از یاد مسئولان رفت، در حالی که نه مسئولان مربوطه توانستند به انتظارات و مطالبات این بخش بپردازند و نه کشاورزان و دامداران پاسخی برای مشکلات خود دریافتند.

چراغ خاموش جهاد در هفته کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در حالی که با نامگذاری امسال به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» انتظار می‌رفت که بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تحقق این شعار مورد توجه قرار گیرد، اما امسال  هفته جهاد کشاورزی در قم کم‌رنگ‌تر از هر سال برگزار شد.

هفته‌ جهاد کشاورزی امسال با شعار «فرهنگ جهادی، تولید ملی، توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی» در حالی به اتمام رسید که اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی تنها به اخبار دیدار جهادگران قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی محدود بود.

برای روز اول و دوم هفته جهاد کشاورزی در استان قم از سوی مسئولان این سازمان برنامه‌ خاصی تنظیم نشده بود که به نظر می‌رسد دلیل آن نیز حضور رضا سیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در کشور عراق و همراهی با استاندار و سایر مسئولان استان بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که حضور نداشتن رئیس یک سازمان دلیلی نمی‌شود تا دیگر مسئولان سازمان نیز دست روی دست گذاشته و شروع برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی را به حضور رئیس سازمان موکول کنند. صد البته هنگامی که مهندس سیار استان قم را به قصد کشور عراق ترک کرده، فردی را به عنوان جانشین در سازمان تعیین کرده تا متولی امور در زمان غیبت وی باشد.

البته در روز سوم که رئیس این سازمان از سفر عراق بازگشت هم برنامه‌های چندانی در نظر گرفته نشده بود، شاید دلیل آن هم خستگی سفر بوده است.

دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در دومین روز بازگشت رئیس سازمان جهاد کشاورزی از عراق نخستین برنامه هفته جهاد کشاورزی بود. دیداری که در آن رضا سیار گلایه‌های بسیاری از نبود هماهنگی بین سازمان‌ها و ادارات متولی امور کشاورزی را مطرح کرد.

ناهماهنگی‌هایی که همیشه به عنوان یک علامت سؤال در ذهن مردم مانده است. افزایش بی‌رویه قیمت مرغ و گوشت، نوسان در بازار تخم مرغ، گلایه‌های همیشگی کشاورزان و ... دیگر مواردی است که هیچ‌گاه دلیل آن از سوی مسئولان مربوطه اعلام نشده است.

اما در همین هفته خبری از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر «بهره‌برداری از 67 پروژه بخش کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در قم» منتشر شد که هیچ گاه به واقعیت نپیوست و به صورت رسمی هیچ یک از طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی در این هفته به بهره‌برداری نرسید.

بنا بر برخی شنیده‌ها و گزارشاتی که در برخی از نشریات نیز به چاپ رسید، قرار بود که مسئولان سازمان جهاد کشاورزی یکی از طرح‌های بزرگ گلخانه‌ای را در این هفته افتتاح کنند ولی به دلیل عدم رضایت صاحب گلخانه مذکور، برنامه افتتاح این گلخانه نیز لغو شد. صاحب گلخانه یاد شده عدم حمایت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی از وی را دلیل جلوگیری از افتتاح این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی ذکر کرده است.

اما نکته‌ای که تعجب اهالی رسانه را برانگیخت، برگزار نشدن مصاحبه مطبوعاتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بود. مسئولان سازمان جهاد کشاورزی برای گرامیداشت این هفته بنا بر سنت هر ساله با برگزاری جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه اقدام به تشریح فعالیت‌ها و انعکاس خدمات و برنامه‌های آینده خود می‌کردند که امسال از برگزاری این جلسه خبری نبود.

به نظر می‌رسد که هفته جهاد کشاورزی امسال از یاد مسئولان رفت و به این ترتیب هفته جهاد کشاورزی به پایان رسید، در حالی که نه مسئولان مربوطه توانستند به انتظارات و مطالبات این بخش بپردازند و نه کشاورزان و دامداران پاسخی برای مشکلات خود دریافتند.

=================

یادداشت: حسام‌الدین شمس

=================

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول