اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

26 درصد تسهیلات کشاورزی استان متعلق به کهگیلویه است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 26 درصد از تسهیلات 82 میلیارد تومانی کشاورزی این استان متعلق به شهرستان کهگیلویه است.

26 درصد تسهیلات کشاورزی استان متعلق به کهگیلویه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست با کارگروه توسعه کشاورزی، فرماندار و نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس ابراز داشت: در اواخر سال گذشته دولت در مورد توسعه بخش کشاورزی چند جلسه مهم تشکیل داد و رئیس‌جمهور شخصا به بخش توسعه کشاورزی ورود پیدا کرد.

وی افزود: استانداران در جلسه خود با رئیس‌جمهور موانع و مشکلات را مطرح کردند و خواهان اقدامات لازم در این زمینه شدند.

نیکزاد عنوان کرد: با توجه به این که کشاورزی استان ما وضعیت ویژه‌ای دارد و با توجه به حاصل‌خیز بودن خاک و متنوع بودن آب و هوا، زمینه توسعه در این بخش برای استان ما فراهم است.

این مسئول گفت: 10 درصد از آب کشور را استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌کند در حالی که یک درصد مساحت و جمعیت را داریم بنابراین مسئولان و کشاورزان فرصت خوبی برای ارتقای کشاورزی در سطح استان دارند.

وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین دو اقدامی بود که در نظر گرفته شد، بیان داشت: اصلی‌ترین محور جلسه و بار اصلی کار، پرداخت تسهیلات است و تسهیلات باید فقط در جهت توسعه کشاورزی مصرف شود.

نیکزاد گفت: از 91 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته کشاورزی، 82 میلیارد تومان ابلاغ شده است و اگر این تسهیلات هزینه شود اعتبارات دیگری هم در آینده در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این که سهم شهرستان بر اساس شاخص‌های جهاد کشاورزی مشخص می‌شود، ابراز داشت: سهم کهگیلویه از 82 میلیارد تومان، 23 میلیارد و 230 میلیون تومان یعنی 26 درصد کل تسهیلات است.

این مسئول گفت: از مبلغ ابلاغ شده 30 درصد برای طرح‌های زیر 30 میلیون و 70 درصد برای طرح‌های بالای 30 میلیون تومان است.

نیکزاد اذعان داشت: تسهیلات به همه تعلق می‌گیرد، اما واگذاری زمین تنها به افراد بیکار، ساکن روستا و افرادی که تاکنون زمین به آن‌ها واگذار نشده خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول