اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سجادی پور خبر داد

صادرات 150 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد از صادرات 150 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان یزد از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.

صادرات 150 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سید جمال سجادی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان اردکان، از صادرات محصولات کشاورزی استان یزد به ارزش 150 میلیون دلار از گمرک استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار داشت: کل صادرات استان یزد در این مدت 444 میلیون دلار بوده که از بیش از 30 درصد آن متعلق به محصولات کشاورزی بوده است.

وی از کسب رتبه اول استان در حوزه صادرات بلدرچین و کبک،خیار گلخانه‌ای و ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری همچنین پرورش بز سانن در کشور خبر داد.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: استان یزد در حوزه صادرات پسته رتبه دوم و در حوزه صادرات زعفران و محصولات گلخانه‌ای رتبه سوم،پرواربندی گوسفند رتبه پنجم و صادرات مرغ گوشتی رتبه ششم را در کشور کسب کرده است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن یک‌هزار و 300 هکتار از باغات استان یزد زیر پوشش آبیاری تحت فشار، عنوان کرد: اعتبار اجرای این طرح در سال گذشته هزار و 100 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 178 میلیارد تومان افزایش یافته و از محل این طرح 200 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این گردهمایی با تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان اردکان بر مواردی همچون توسعه فعالیت‌های ایستگاه تحقیقات پسته اردکان، تداوم انتقال آب به باغات صدمه دیده از خشکسالی، تقویت اعتبارات شهرستان اردکان برای اجرای پروژه‌های آبی خاکی، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و تامین سرمایه و نقدینگی واحدهای دامداری و مرغداری‌ها تاکید کرد.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم از ایجاد شهرک صنایع تبدیلی کنجد تا پایان سال جاری در شهرک صنعتی اردکان خبر داد و گفت: استخر ذخیره آب در روستاهای سروعلیا و درین احداث شده و تا چند ماه آینده در روستاهای مزرعه نو و هامانه نیز احداث و زمینه افزایش تولید شیلات و ظرفیت اشتغال در شهرستان فراهم خواهد شد.

احمد کمالی با بیان اینکه اردکان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است و در تولید برخی محصولات نظیر روناس، حرف اول را در کشور می‌زند، عنوان کرد: حمایت از کشاورزان می‌تواند اردکان را به توسعه کشاورزی برساند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول