اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

55 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزی بهمئی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل 82 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی این استان، 55 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزی بهمئی اختصاص یافت.

55 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزی بهمئی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، اکبر نیکزاد استاندار پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی بهمئی اظهار داشت: بحث کشاورزی و توسعه کشاورزی و اهمیت دادن به این موضوع از دغدغه‌های همه مسئولان نظام بوده و هست.

وی افزود: در اواخر سال گذشته آقای احمدی‌نژاد در خصوص توسعه بخش کشاورزی به طور ویژه تأکید کرد که با حضور خود رئیس جمهور جلسات متعددی برگزار شد.

وی گفت: طبق گفته رئیس‌ جمهور باید یک حرکت انقلابی در این حوزه به وجود بیاید و کاری مثل مسکن مهر و دقیق‌تر از آن باید انجام دهیم.

نیکزاد تصریح کرد: جلسه ما با مسئولان این بخش در تهران جلسه تقدیر و تشکر از همدیگر نبود بلکه طرح مشکلات و چگونگی دریافت و پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجدالشرایط بود.

وی از تفویض اختیارات رئیس جمهور در بحث کارگروه توسعه بخش کشاورزی به استانداران خبر داد و گفت: وزیران و همکاران بانکی حاضر در جلسه تهران توضیحاتی ارائه نمودند و در نهایت مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید و از معدود جلساتی بود که آقای رئیس جمهور به استانداران تفویض اختیار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزیر جهاد به مدیرکل جهاد کشاورزی استان و وزیر نیرو به آب منطقه‌ای استان هم تفویض اختیار کرده‌اند که چنین جلساتی در استان‌ها برگزار شود و مسئولیت انقلابی سنگینی به عهده ما گذاشته شد.

این مقام ارشد اجرایی استان گفت: وقتی به ما تفویض اختیار شده یعنی حجت بر ما تمام شده است و باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی و شروع به کار کنیم.

وی ابراز داشت: 82 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اختصاص یافت که این مبلغ بر اساس جمعیت، اراضی کشاورزی و سایر موارد بود.

وی خاطرنشان کرد: یک درصد از جمعیت و مساحت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است اما ده درصد از آب کشور در اختیار ما قرار دارد، خاک حاصلخیز و مناسبی داریم، مناطق شنزار و شوره‌زار در استان نداریم، آب و هوای متنوعی داریم و می‌توانیم با توجه به اقلیم مناسب استان، درختان، گیاهان و مشاغل سردسیری و گرمسیری را در استان داشته باشیم.

نیکزاد افزود: کارگروه استان فعال شده و چند جلسه برگزار کردیم تا اعضا هماهنگ شده‌اند و با این هماهنگی به عمل آمده روند به خوبی پیش می‌رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما دو بحث داریم یکی بحث واگذاری زمین و دیگری پرداخت تسهیلات که در واگذاری زمین حتماً باید استعلام از منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد تا مبادا کسی در گذشته زمینی دولتی دریافت کرده باشد، اما در بحث تسهیلات نیاز به استعلام نیست که کسی کارمند یا شاغل باشد.

وی با بیان اینکه اولویت با افراد بیکار است، گفت: ساکنین روستا، فارغ‌التحصیلان کشاورزی و افراد بیکار در اولویت هستند و مهم‌ترین بحث، پرداخت تسهیلات است که برای امور مربوط به کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی (مرغداری، شیلات، گاوداری، زنبورداری و ...) می‌باشد.

نیکزاد عنوان کرد: جهاد کشاورزی استان بر اساس مساحت، جمعیت و اراضی 5.5 میلیارد تومان به شهرستان بهمئی اختصاص داد و چنان‌چه شهرستانی نتواند سهمیه خود را جذب نماید ما می‌توانیم سهمیه را جابه‌جا و به شهرستانی که تسهیلات را تمام کرده، انتقال دهیم.

نیکزاد اظهار داشت: تسهیلات زیر 30 میلیون تومان در کارگروه شهرستان مصوب و به بانک ارجاع داده می‌شود و بالای 30 میلیون تومان پس از تصویب در کارگروه شهرستان به کارگروه استان ارجاع داده می‌شود تا مورد بحث و بررسی قرار داده شود و نتیجه اعلام گردد.

وی در ادامه گفت: 30 درصد از مبلغ ابلاغ شده به طرح‌های زیر 30 میلیون تومان و 70 درصد به طرح‌های بالای 30 میلیون تومان اختصاص داده شده که با اختصاص این 30 درصد می‌توان طرح‌های زیادی را تا سقف 30 میلیون اجرا و راه‌اندازی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق آئین‌نامه یک مهلت قانونی به افراد داده می‌شود که بتوانند کار را پیش ببرند و یا تصمیم‌گیری کنند، در غیر این صورت افراد دیگری جایگزین خواهد شد.

نیکزاد اشاره‌ای به سخن مقام معظم رهبری داشت که فرمودند "وام‌ها در مسیری که دریافت می‌شود باید هزینه شود" و گفت: تسهیلات کشاورزی باید برای بحث کشاورزی و کارهای مرتبط کشاورزی هزینه شود و این تسهیلات برای خرید جهیزیه، زیارت، خرید خودرو و امکانات رفاهی دیگر نیست و صرفاً برای بحث کشاورزی باید استفاده شود.

وی تأکید کرد: فرماندار و مسئولان مربوطه باید دقت کنند که پول در غیر بحث کشاورزی هزینه نشود که مسئولیت قانونی و حتی شرعی هم دارد.

 نیکزاد ابراز داشت: در جلسات بعدی کارگروه کشاورزی تعداد پرونده‌ها، انعقاد قراردادها و پیشرفت کار بررسی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که طرح‌های نیمه کاره دارند و قرار شد از وام‌های زودبازده تسهیلاتی به آن‌ها داده شود که تاکنون داده نشده، طبق بخشنامه معاون رئیس‌جمهور می‌توانند از این محل وام دریافت کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول