اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بهمن:

مسئولان خیران را به ساخت کتابخانه ترغیب کنند

خبرگزاری فارس: بخشدار بهمن خواستار هدایت خیران از سوی مسئولان برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شد.

مسئولان خیران را به ساخت کتابخانه ترغیب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌‌الله محمدی صبح امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بهمن ابرکوه اظهار داشت: باید بتوان با مباحثی که در این جلسات مطرح و مصوباتی که به اجرا در می‌آید، اهداف کتابخانه‌ها که یکی از ارکان اصلی فرهنگی به حساب می‌آیند را ارتقاء دهیم.

وی افزود: اهمیت این موضوع از آنجا مشخص می‌شود که نهاد کتابخانه‌ها در سطح کشور اقدام به تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در کنار انجمن کتابخانه‌های عمومی کرده و به نحوی نگاه ویژه‌ای به کتابخانه شده است و ما نیز باید در این راستا همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بهمن با اشاره به کتابخانه روستایی جلایی اسفند آباد اظهار داشت: این کتابخانه به عنوان یک کتابخانه خیری باید الگوی کار قرار گیرد و با جذب این گونه افراد در امور عام‌المنفعه، جامعه را بهره‌مند کرد.

محمدی افزود: جوانان این منطقه به ویژه محله اردی با مراجعه مکرر به بخشداری خواستار ایجاد کتابخانه و امکانات لازم از جمله میز و صندلی شده‌اند که با توجه به ساختمان موجود در این محله (زینبیه)، آن را برای امور فرهنگی و کتابخانه به کار خواهیم بست.

وی خواستار ارتباط بیشتر کتابخانه‌ها با روحانیون هر محل و امام جمعه شهرستان شد و خاطرنشان کرد: دیدار اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه و بخش بهمن با امام جمعه شهرستان می‌تواند زمینه مساعدی برای تبلیغ برنامه‌ها و اقدامات کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشد.

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه نیز در این جلسه از مشکل عدم تبلیغات برای آشنایی مردم با برنامه‌های کتابخانه‌ها به عنوان یک مشکل اساسی نام برد.

قاسم برزگر اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی از نظر مالی مشکل دارند و قادر به انجام تبلیغات مختلف برای آشنایی مردم با برنامه‌های خود نیستند.

وی افزود: باید به دنبال راهکاری برای افزایش جذب نوجوانان و دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی باشیم تا فاصله این قشر از جامعه با کتابخانه کمتر شود.

برزگرزاده یادآور شد: متاسفانه با همه فعالیت‌هایی که کتابخانه‌های عمومی از خود نشان داده‌اند، عموم جامعه با این طرح‌ها و فعالیت‌ها آشنا نیستند و باید زمینه آشنایی مردم با این برنامه‌ها مهیا شود.

وی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی بخش بهمن در سال 90 برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای جذب مخاطب به کتابخانه‌ها داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی با اینترنت پرسرعت همچنین کانون ادبی شعر مهرآباد و نیز کلاس‌های قصه‌گویی و مسابقات مختلف اشاره کرد که هدف از این فعالیت‌ها جذب مخاطب و بالا بردن سطح مطالعه عموم جامعه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تعمیراتی و عمرانی صورت گرفته در این بخش گفت: تمام توان خود را در راستای ایجاد محیطی جذاب و مناسب در کتابخانه برای اقشار مختلف به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول