اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس سند چشم‌انداز

روستاهای آذربایجان‌غربی نیازمند 90 باب کتابخانه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: روستاهای آذربایجان‌غربی بر اساس سند چشم‌انداز نیازمند 90 باب کتابخانه هستند.

روستاهای آذربایجان‌غربی نیازمند 90 باب کتابخانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سند چشم‌انداز در افق 1404، در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر باید یک باب کتابخانه و در روستاهای کمتر از این میزان جمعیت یک کتابخانه سیار مورد نیاز است.

وی افزود: بر این اساس باید تا سال 1404، 90 باب کتابخانه روستایی و 14 باب کتابخانه سیار در سطح روستاهای استان ایجاد شود تا پاسخگوی نیاز روستاییان باشد.

فیروز ادامه داد: بیشترین نیاز به کتابخانه روستایی به ترتیب اولویت در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی و سلماس وجود دارد که با اختصاص اعتبارات لازم فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان در حال حاضر دارای 9 باب کتابخانه روستایی است، اضافه کرد: این تعداد کتابخانه دارای زیربنای 3 هزار و 300 مترمربع است و با افتتاح کتابخانه روستایی در پسوه پیرانشهر تعداد کتابخانه در روستاها به 10 باب افزایش می‌یابد.

فیروز ادامه داد: این تعداد کتابخانه در روستاهای قولنجی، قره‌آغاج، راژان، چنقرالو، قره‌قشلاق، سیلاب، هولاسو، سرچنار و چورس قرار دارند.

وی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های روستایی بیان کرد: در حال حاضر 4 هزار و 300 نفر عضو کتابخانه‌های روستایی هستند و بیش از 7 هزار و 300 جلد کتاب برای استفاده مراجعان به این کتابخانه‌ها تهیه شده است که به طور متوسط روزانه  4 هزار و 500 نفر به کتابخانه‌های عمومی روستایی استان مراجعه می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به خدمات کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: در کتابخانه‌های عمومی موجود روستایی تمام خدمات کتابخانه‌های شهری اعم از استفاده از سیستم مکانیزه برای عضوگیری، جست‌وجوی کتاب، امانت، اجرای طرح کتاب من، خدمات آنلاین اینترنتی، استفاده از نمایه نشریات، مرجع و نوسوادان به مراجعان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول