اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یزد صورت گرفت

انتقال هزار برگ از اسناد دفاع مقدس به سازمان اسناد و کتابخانه ملی

خبرگزاری فارس: هزار برگ از اسناد دفاع مقدس به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد منتقل شد.

انتقال هزار برگ از اسناد دفاع مقدس به سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، در جلسه‌ای با حضور مسئولان امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، در مورد انتقال اسناد موجود در اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی  استان یزد بحث و تصمیم‌گیری شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت اسناد با ارزش موجود در ادارات، اظهار داشت: اسناد و مدارکی که امروز در بایگانی ادارات و نهادها وجود دارد یا توسط افراد و خانواده‌ها نگهداری می‌شود، بخش اعظمی از تاریخ این مرز و بوم است.

محمدرضا ملک‌ثابت با اشاره به همکاری و تعامل ادارات و ارگان‌ها با سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خواستار تداوم این تعامل شد.

وی افزود: از جمله اسناد مهم مربوط به تاریخ معاصر، اسناد موجود در سازمان جهاد کشاورزی است زیرا اوراق، نامه‌ها، صورتجلسات، فیلم‌ها، نوارها و سایر اسناد مربوط به حضور مردم استان در عرصه‌های مختلف سازندگی به ویژه حضور با برکت در دفاع مقدس می‌تواند برای برنامه‌ریزان و پژوهشگران آینده مفید و کارساز باشد.

رئیس امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در سخنانی از اهمیت اسناد مکتوب و غیرمکتوب دفاع مقدس گفت و خاطرنشان کرد: باید تلاش بیشتری در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ و صیانت از اسناد مربوط به آن داشت.

حسن امین از وجود بیش از یکصد هزار برگ از اسناد دفاع مقدس در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد و افزود: به زودی این اسناد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد انتقال خواهد یافت.

در این جلسه مقرر شد؛ پس از تشریفات اداری زمینه انتقال بیش از یکصد هزار برگ از اسناد دفاع مقدس و نیز تمام فیلم‌ها، نقشه‌ها و تصاویر موجود در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد فراهم و در گنجینه اسناد سازمان نگهداری شود.

همچنین مقرر شد؛ واحد تاریخ (آرشیو) شفاهی سازمان اسناد با همکاری جهاد کشاورزی، با پیشکسوتان جهاد کشاورزی در استودیو اسناد ملی مصاحبه کند و تجارب و خاطرات ارزشمند آنها را ثبت کند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول