اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

تقویت صنایع دستی اشتغال‌زایی فراوانی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم گفت: باید به صنایع دستی کشور اهمیت داد و موجب تقویت آن شد زیرا با کم‌ترین هزینه در آن می‌توان بیشترین تعداد اشتغال‌زایی را به وجود آورد.

تقویت صنایع دستی اشتغال‌زایی فراوانی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سیّد حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم در حسینیه انقلاب ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در اسلام بیش از هر چیز به تقوا توجه شده و بهای ارزش‌ها به وسیله آن سنجیده می‌شود، به طوری که هر ارزشی بدون تقوا بی‌‌ارزش است.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه در انجام واجبات، ترک محرمات و رعایت تقوای الهی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شیعه‌ علی(ع) است، افزود: شخصیت علی(ع) تبلور واقعی از توحید، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق نیکو بود که بشریت می‌تواند از تک‌ تک این ابعاد برای خود مجسمه تبعیت بسازد.

امام جمعه سمیرم با اشاره به اینکه برای عظمت این انقلاب شخصیت‌های عظیمی شهید شدند، تصریح کرد: بنابر سفارش پیامبر(ص) باید مراقب باشیم که این انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ولایت و سیره پیامبر(ص) باید در جامعه پیاده شود، افزود: زمانی که فرهنگ جامعه اصلاح شود آن جامعه نیز اصلاح می‌شود.

موسوی در ادامه خطبه‌ها، بیکاری را بزرگ‌ترین معضل جامعه دانست و ضمن تأکید بر توجه جدی مسئولان برای رفع مشکلات بیکاری جوانان گفت: اشتغال و رسیدگی به مشکلات جوانان از خواسته‌های خانواده‌ها است و مسئولان باید با جدیت به دنبال رفع این مشکلات باشند.

وی یکی از راه‌های غلبه بر مشکل اشتغال جوانان را روی آوردن به صنایع دستی کشور دانست و اضافه کرد: باید به صنایع دستی کشور اهمیت داد و موجب تقویت آن شد زیرا با کم‌ترین هزینه در آن می‌توان بیشترین تعداد اشتغال‌زایی را به وجود آورد.

خطیب جمعه سمیرم، عزل بنی‌صدر در سال 1360 توسط مجلس شورای اسلامی در همین روز را نشانه اقتدار، تیزبینی، شجاعت و درایت امام خمینی(ره) و اقتدار و قدرتمندی مجلس مطیع ولایت مطلقه فقیه دانست و اظهار داشت: سالروز عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) حقیقتاً از عبرت‌ها و درس‌های انقلاب بود.

وی در ادامه به بیستم خردادماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله سعیدی جزو نخستین شهدای انقلاب بود که در سال 42 زیر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید.

موسوی در ادامه به هفته محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: باید نسبت به طبیعت و محیط زیست احساس مسئولیت کنیم و حفظ محیط زیست برای سلامت انسان‌ها است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول