اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

اشتغالزایی در بخش کشاورزی 27.5 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در استان کرمانشاه سهم اشتغالزایی در بخش کشاورزی 27.5 درصد است.

اشتغالزایی در بخش کشاورزی 27.5 درصد است

علی‌اشرف منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کشاورزی یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می‌شود که نقش عمده‌ای در استقلال و عدم وابستگی آن کشور دارد.

منصوری تصریح کرد: سهم ارزش افزوده در بخش کشاورزی در استان 14.6درصد و سهم  تولید ناخالص داخلی 14.5درصد است‌. در استان کرمانشاه سهم اشتغالزایی در بخش کشاورزی 27.5 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به 41 هزار از اراضی استان مجوز تخصیص آب داده شده است، گفت: استان کرمانشاه از لحاظ دارا بودن آب‌های سطحی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد‌.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 36 هزار از منابع آبی زیرزمینی و سطحی استان نیاز به مهار دارد که 72 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.در بحث تجهیز و توسعه اراضی کشاورزی 2 هزار هکتار از اراضی استان تسطیح شده است.

منصوری با اشاره به بهسازی و پوشش کانال‌های آبیاری در حوزه آب و خاک اظهار کرد: دراین زمینه سال گذشته 52 کیلومتر انجام گرفت که امسال در تلاشیم این مقدار به 60 کیلومتر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته 42 کیلومتر آب با لوله انتقال داده شده است، افزود: در تلاش هستیم انتقال آب با لوله را به 300 کیلومتر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: استخرهای ذخیره آب در سال گذشته 60 مورد بود که در سال 91 در صورت تامین منابع مالی به 200 مورد افزایش خواهد یافت که در این صورت در استان 10 هزار مترمکعب ذخیره آب خواهیم داشت.

منصوری یکی از محوری‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی را در بخش آب و خاک ، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری برشمرد و اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته 8 هزار از اراضی مجهز به سیستم آبیاری کم فشار شد و امسال نیز با مساعدت استانداری 25 میلیارد تومان از محل منابع انسانی به این حوزه اختصاص یافت که 20 هزار هکتار از اراضی تحت سیستم کم فشار آبیاری قرار می‌گیرد.

وی مجموع اراضی تحت سیستم آبیاری کم فشار را 62 هزار هکتار عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه و تکمیل شبکه‌های آبیاری مدرن در پایاب سدهای مخزنی استان نیز از برنامه‌های سال‌جاری استان است.

منصوری با اشاره به سدهای سلیمان‌شاه سنقر، سد زاگرس و سد تنگه‌حمام، خاطرنشان کرد: امسال 10 هزار هکتار از اراضی استان تحت این نوع آبیاری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول