اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس خبر داد

آمارهای غیر واقعی مشکل اشتغال صنایع اصفهان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهای غیر واقعی اشتغال‌زایی به حدی قدرت چانه‌زنی نمایندگان برای جذب اعتبار را کاهش داده است که صاحبان صنایع نیز با مشکل رو به رو شده‌اند.

آمارهای غیر واقعی مشکل اشتغال صنایع اصفهان

سیدناصر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلاتی که صنایع در کشور در حال حاضر با آن رو به ‌رو هستند، گفت: در این راستا مجلس اطلاعات دقیق و کاملی از وضعیت صنایع و مشکلات فراروی آنها دارد و به همین منظور در روزهای اخیر وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و مدیرکل بانک مرکزی جمهوری اسلامی، برای پاسخ به پرسش‌ها و پیشنهادات نمایندگان در مجلس حضور یافتند.

وی از دستاوردهای این حضور را بحث و بررسی در مورد مشکلات صنایع و عدم اختصاص سهمیه بخش تولید از محل افزایش درآمدهای حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی در کشور عنوان کرد و گفت: از جمله پیشنهادات نمایندگان هم‌چنین افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر صنایع ایران نیاز به نوسازی و تجهیز کارخانه‌های خود به ماشین‌آلات نوین دارند، افزود: به دلیل اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های تولید افزایش یافته است، صاحبان صنایع برای صرف هزینه به منظور نوسازی واحدها با مشکل بودجه‌ای رو به ‌رو هستند.

وی با توصیف شرایط دشوار صنایع به گونه‌ای که نه تنها قدرت رقابت در بازارهای خارجی را ندارند بلکه در داخل نیز برای رقابت با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: کمک دولت به صنعت‌گرانی که با این مشکل رو به ‌رو هستند از جمله اقداماتی است که دولت برای تحقق آن باید ساز و کار عملیاتی تعریف کند.

موسوی با بیان اینکه رفع مشکل صنایع یک کار اجرایی است و نمایندگان نمی‌توانند چندان در آن دخیل باشند، اذعان داشت: نمایندگان با تمام این اوصاف ناظر بر وضعیت هستند و صاحبان صنایع نیز با مراجعه به دفاتر آنها مشکلات خود را مطرح می‌کنند که تا حدودی نیز راه‌گشا است.

وی به مشکل واحدهای تولید استان اصفهان نیز اشاره کرد و اعلام آمار غیر واقعی از میزان اشتغال‌زایی از سوی برخی مسئولان اجرایی استان را یکی از عوامل این چالش دانست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمارهای غیر واقعی از میزان اشتغال‌زایی استان در سال گذشته قدرت چانه‌زنی از سوی نمایندگان در مجلس برای جذب اعتبار بیشتر از بودجه سال جاری را به حدی کاهش داد که رتبه استان اصفهان در بودجه سال 91 به سی‌ام تنزل پیدا کرد، گفت: استان اصفهان به عنوان استانی برخوردار مشهور شده است، اما واقعیت این است که آمارهای غیر واقعی این ذهنیت را برای مسئولان کشوری به وجود آورده است.

وی هم‌چنین در مورد میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای کمک به صنعتگران دارای مشکل اصفهانی، اضافه کرد: تاکنون مبلغ مشخصی برای این کمک اعلام نشده است اما در مجموع برای کمک به تمام صنایع نیازمند به تسهیلات کشور، 10 هزار میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد که به یقین برای استان اصفهان که یکی از قطب‌های صنعتی کشور است اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول