اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در دستان فنی و حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در دستان توانمند فنی و حرفه‌ای است که از ظرفیت این واحد نباید غافل شد.

اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در دستان فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در بازدید از پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد اظهار داشت: سیاست دولت مبنی بر ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری یک سیاست گسترده است که نباید اجازه دهیم در این میان ظرفیت و استعداد فنی و حرفه‌ای مغفول بماند.

وی با یادآوری این‌که در بخش مشاغل خانگی نیز فنی و حرفه‌ای استعدادهای نهفته، ناشناخته و به ثمر نرسیده جوانان را شناسایی می‌کند، تصریح کرد: اولین سیاست ما در فنی و حرفه‌ای واداشتن جوانان به بروز خلاقیت‌هایشان است و به همین علت است که باب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روی همگان باز است.

صفری خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری کشور دارند و در این میان مرکز تخصصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشاورزی پارس‌آباد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

این مسئول اضافه کرد: در صورت اختصاص بودجه از طرف استانداری هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی این مرکز می‌باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: این مرکز شامل کارگاه آموزشی، پرورشی مرغ و شترمرغ، گاوداری صنعتی، پرورش قارچ، آبزیان، محصولات گلخانه‌ای، گیاهان باغی، زراعی، دارویی، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، خوابگاه‌های مجزا برای پسران و دختران و فضاهای اداری می‌باشد.

به گزارش فارس، در ادامه این بازدید فرماندار پارس‌آباد نیز در سخنانی بیان کرد: تکمیل پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد مغان موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

ولی کریمی گفت: با بهره‌برداری این مرکز زمینه اشتغال ده‌ها نفر فراهم شده و سالانه پنج هزار کارآموز از سراسر کشور در آن آموزش می‌بینند.به رغم گذشت پنج سال از شروع اجرای این طرح، پیشرفت کار رضایت‌بخش نیست.

کریمی تصریح کرد: ساختمان مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای تخصصی شهرستان پارس‌آباد در 25 کیلومتری پارس‌آباد و در 30 هکتار زمین احداث می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول