اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی:

38 درصد اشتغال فارس در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 38 درصد اشتغال استان فارس مربوط به بخش کشاورزی است که نیاز به حمایت همه‌جانبه دولت دارد.

38 درصد اشتغال فارس در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، محمدمهدی برومندی صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی مرودشت اظهار کرد: 38 درصد اشتغال استان فارس در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن رقم می‌خورد و با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در این استان و شهرستان مرودشت نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت است.

وی افزود: با توجه به سوابق تحصیلی و اجرایی و توانمندی استان فارس و شهرستان مرودشت در بخش کشاورزی و در راستای پیگیری و حل مشکلات کشاورزی به عنوان قطب نخست این بخش کشور با توافقاتی که با مجمع نمایندگان فارس به عمل آمد بنا بر این گذاشته شد تا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به انجام وظیفه بپردازم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل و ارتباط دانشگاه‌های مرودشت و اساتید کشاورزی این شهرستان با حوزه کشاورزی در راستای حل مشکلات این بخش توانمند و ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه دانش‌محور بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی گام‌های اساسی برداریم.‌

نماینده مردم مرودشت ادامه داد: آب از مهم‌ترین نهاده‌های کشاورزی است و خشکسالی چند سال اخیر فارس آسیب‌های اساسی را به بخش کشاورزی این استان و شهرستان مرودشت رسانده و برخی از این آسیب‌ها به خاطر عدم وجود زیرساخت‌ها، شدیدتر بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در بحث خشکسالی به عنوان یک فرصت نیز می‌توان از آن استفاده برد و باید نقاط ضعف بخش کشاورزی را دید و حل و فصل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی به عنوان مهم‌ترین بخش در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد حمایت جدی دولت بوده و در بودجه سال جاری در راستای توسعه بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش، بودجه قابل توجهی به آن اختصاص داده شده است.

برومندی تصریح کرد: خشکسالی هزینه‌های هنگفتی بر دوش کشاورزان مرودشت گذاشته است به صورتی که مرودشت با دارا بودن 18 هزار حلقه چاه به علت افت شدید آب‌های زیرزمینی چاه‌های این شهرستان به طور دائم در حال جابه‌جایی مکان از سوی کشاورزان است.

نماینده مردم مرودشت اضافه کرد: در سال 89، 600 کیلومتر کف‌شکنی چاه در کشور انجام پذیرفته که 200 کیلومتر آن مربوط به استان فارس است.

وی افزود: ما در برابر مردم و کشاورزان این منطقه مسئولیم و تکلیف داریم تا در کمیسیون کشاورزی از حق آنان دفاع کنیم.

برومندی در پایان با انتقاد از کارشناسان گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: سرمازدگی اواخر اسفندماه سال گذشته و اوایل فروردین‌ماه سال جاری محرز بوده و باعث کاهش تولید محصولات کشاورزان این شهرستان شده است، لذا انتظار می‌رود که با تجدیدنظر در این حوزه، نگرانی کشاورزان و مسئولان اجرایی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد به نحوی که تمام کشاورزان خسارت دیده از حمایت‌های این صندوق و دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول