اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

اشتغال معتادان پاک‌شده پس از 2 سال لاینحل مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: اشتغال معتادان پاک‌شده پس از دو سال ابلاغ به اداره کل‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی هنوز هم لاینحل مانده است.

اشتغال معتادان پاک‌شده پس از 2 سال لاینحل مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین ظهر امروز در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی با گله از مدیرانی که در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی حضور نداشتند، اظهار داشت: مدیران اهتمام لازم را به این جلسه نداشته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه هزینه‌های درمان روحی و روانی معتادان مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مشاوره حلقه اصلی درمان اعتیاد است و اگر افراد ترک‌یافته بدون مشاوره وارد جامعه شوند، اطمینان کاملی از رجوع دوباره فرد به مواد مخدر نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های لازم را در جامعه برای ورود افرادی که ترک کرده‌اند، فراهم کنیم، اضافه کرد: تامین اشتغال آنها از ضروریات است.

متوسلین با بیان اینکه اشتغال معتادان پاک‌شده باید توسط اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت کاملا جدی پیگیری شود، ادامه داد: حدود دو سال است که این تکلیف به عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان واگذار شده است که متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های لازم مبنی بر راه‌اندازی تعاونی با عضویت کمپ‌های درمان اعتیاد تصریح کرد: باید یک مجموعه پشتیبانی از معتادان در استان زنجان تشکیل شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه در زمینه تامین نیازمندی‌های کمپ‌ها و مراکز درمان اعتیاد باید از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده شود، یادآور شد: توسعه مشارکت‌های مردمی را نباید به تعدادی NGO محدود کرد بلکه با تعامل سازنده با دستگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل بهزیستی و سایر دستگاه‌ها باید میزان مشارکت‌های عمومی را افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: باید همه مردم را برای مبارزه با مواد مخدر دخیل کنیم تا بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.

متوسلین با اشاره به اینکه طرح توجه ویژه به مناطق ویژه اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است، اضافه کرد: باید در زمینه مناطقی که استعداد آسیب‌پذیری دارند، برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی توسط اداره‌کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با تهیه این اطلس می‌توان بررسی در زمینه آسیب‌ها را در اولویت مباحث کار گروه اجتماعی قرار داد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول