اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

گرگان از مراکز مهم صنعتی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: شهرستان گرگان یکی از مراکز مهم توسعه صنعتی کشور محسوب می‎شود.

گرگان از مراکز مهم صنعتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: بخش عمده‎ای از شاغلان شهرستان گرگان در بخش خدمات و پس از آن در بخش صنعت، بیشترین سهم را در نظام اقتصادی به خود اختصاص داده‎اند.

وی تأکید کرد: گلستان در بخش خدمات حدود دو سوم، صنعت حدود یک چهارم و بخش کشاورزی کمتر از 10 درصد ارزش افزوده را ایجاد می‎کند.

معاون عمرانی استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد فعالیت‎های صنعتی شهر گرگان به ویژه فعالیت‎های مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی رو به افزایش است.

دادبود در خصوص ویژگی‎های اقتصادی گلستان بیان داشت: سرانه ارزش افزوده در استان کمتر از متوسط ملی بوده به طوری که این سرانه بدون احتساب نفت و معدن در استان حدود دو سوم متوسط ملی است.

وی یادآور شد: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی و با تفاوت نه چندان زیاد عمده‎فروشی، خرده‎فروشی و ... بیش از سایر گروه‎های فعالیت در استان و به طور محسوسی بیش از ارقام متناظر کشور است.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه در سال 1385 میزان درصد جمعیت فعال به جمعیت 10 ساله و بیشتر برابر 41.1 است خاطر نشان کرد: میزان اشتغال و بیکاری برابر 89.6 درصد و 10.4 درصد بوده است.

دادبود در خصوص طرح جامع شهر گرگان گفت: با وجود انتظار جمعیت‎پذیری نسبتا بالای شهر در افق طرح به لحاظ حساسیت و اهمیت بسیار اراضی طبیعی پیرامون شهر و به منظور جلوگیری و کاهش آسیب این مناطق از توسعه‎های شهری الگوی توسعه فشرده میان‎افزا پیشنهاد شده است.

وی در خصوص راهبردهای کلی الگوی توسعه طرح جامعه شهر گرگان تصریح کرد: فشردگی شهر، افزایش تراکم ساختمانی، استفاده همزمان و مختلط فعالیت‎ها از اراضی شهری، تاکید بر پیاده‎محوری، تاکید بر توسعه محله‎محور و استفاده از اراضی متروکه از جمله برنامه‎های این طرح است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول