اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان انتقاد کرد:

تصویب توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بدون مشورت با اصفهانی‌ها

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبه دولت در راستای توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بدون استفاده از نظرات مدیریت شهری اصفهان و اصفهانی‌ها است و اصفهانی‌ها به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از توسعه این شهرک واقف هستند.

تصویب توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بدون مشورت با اصفهانی‌ها

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رعایت شعاع 50 کیلومتر در ارتباط با ایجاد شهرک‌های صنعتی و فعالیت واحد‌های صنعتی یک الزام به شمار می‌رود، گفت: این موضوع با مصوبه مجلس شورای اسلامی همراه است و رعایت نکردن این مصوبه نوعی تخلف از قانون به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ایجاد هر گونه شهرک صنعتی که تولید ‌کننده آلاینده‌های زیست‌محیطی باشد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید در شعاع 50 کیلومتری کلان‌شهر‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی محمودآباد در کنار اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: با توسعه این شهرک اینکه چه صنایعی در این محدوده مستقر شود از مباحث جدی و مورد توجه است.

وی ادامه داد: افرادی مانند شهردار اصفهان که در اصفهان زندگی می‌کنند و به صورت مداوم به دلیل مشکلات زیست‌محیطی در معرض انتقادات شهروندان قرار دارند نسبت به توسعه شهرک‌های صنعتی حساسیت دارند و حساسیت آنها نیز به دلیل افزایش آلاینده‌های ناشی از توسعه این شهرک‌ها است.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی در محدوده شهر علاوه بر افزایش آلاینده‌ها سبب افزایش ترافیک و مشکلات زندگی در کلان‌شهر‌ها می‌شود، تاکید کرد: موضع‌گیری صورت گرفته از سوی مدیریت شهری اصفهان نسبت به توسعه شهرک صنعتی محمود‌آباد به دلایلی از جمله افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی در سطح شهر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه انتظار مدیریت شهری این است که پیش از تصویب هر لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی از نظرات مدیریت شهری نیز استفاده شود، افزود: مدیریت شهری اصفهان از نزدیک با مشکلات موجود در شهر اصفهان دست و پنجه نرم می‌کنند و این مجموعه از مشکلات زیست‌محیطی موجود در سطح شهر به صورت نزدیک در ارتباط است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مصوبه توسعه شهرک صنعتی محمودآباد بدون استفاده از نظرات افراد بومی اصفهان تصویب شده است، بیان داشت: در صورت بررسی این موضوع از زوایا و نگاه‌های مختلف پیش از تصویب آن در زمان اجرای آن کم‌تر با انتقاد‌های بسیاری از افراد مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مدیریت شهری نمایندگان دولت در استان اصفهان نیز باید تبعات ناشی از اقداماتی مانند توسعه شهرک صنعتی محمودآباد را به دولت منتقل کنند، گفت: در راستای مصوبه دولت در زمینه توسعه شهرک صنعتی محمودآباد موضع‌گیری مدیریت شهری اصفهان در مقابل سیاست‌های دولت مطرح نیست و مدیریت شهری تنها به دنبال ساماندهی مشکلات زیست‌محیطی است.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سلامتی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و تمام مجموعه‌های فعال در سطح شهر برای ارتقای سلامت مردم باید بسیج شوند، اظهار داشت: نمایندگان دولت در استان اصفهان باید نسبت به زوایای پیدا و پنهان اقداماتی مانند مصوبه توسعه شهرک صنعتی محمودآباد عکس‌العمل نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد باید در مقابل نارسایی‌ها و تصمیم‌هایی که اقدامات کارشناسی درستی بر روی آنها صورت نگرفته است برای رفاه مردم و برطرف شدن مشکلات مردم بایستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول