اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌شمالی:

11 واحد تولیدی صنعتی در خراسان‌شمالی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: 11 واحد تولیدی صنعتی در این استان به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد.

11 واحد تولیدی صنعتی در خراسان‌شمالی بهره‌برداری می‌شود

سیدابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تعداد واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری 216 میلیارد و 31 میلیون ریال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحدها در شهرهای اسفراین، بجنورد، مانه و سملقان و شیروان  مستقر هستند، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال 365 نفر فراهم می‌شود.

حسین با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه این واحدها بالغ بر 240 هزار تن است، اظهار کرد: منبع‌سازان کیمیا با تولید سالانه دو هزار و 500 تن انواع مخازن فایبرگلاس و اشتغال 182 نفر، بیشترین سهم در اشتغال‌زایی این واحدها را  بر عهده دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: سیلوی آشخانه  با اشتغال 59 نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین از استخراج سالانه  20هزار تن سنگ آهن از معادن فعال استان خراسان‌شمالی خبر داد.

حسینی با بیان اینکه 131 فقره معدن فعال در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد دو معدن در زمینه سنگ آهن در شهرستان جاجرم فعالیت می‌کنند.

وی ذخیره معادن در استان را 750 میلیون تن عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون در معادن فعال سنگ آهن خراسان‌شمالی 13 نفر مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی اظهار کرد: سنگ آهن این معادن بیشتر از نوع هماتیت با عیار 40درصد و کمی هم سنگ مگنتیت هم استخراج می‌شود که در صنایع رنگ‌سازی استفاده می‌شود.

وی مهم‌ترین ذخایر معدنی خراسان‌شمالی را بوکسیت، گچ، گچ خاکی، مرمر، مرمریت، باریت، کِلسیت، پوکه معدنی، آهک صنعتی، مارِن و آهک، سنگ لاشه، نمک، ماسه سیلیسی، سنگ آهن، مارن و خاک صنعتی است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول