اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این مرکز اظهار کرد: مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان با هدف ارتقا و بهینه‎سازی بنگاه‎های صنعتی و بهبود توان رقابتی آنها در بازارهای ملی و بین‎المللی، و بکارگیری صحیح توان خدمات فنی و مهندسی در حل مشکلات در استان راه‌اندازی شده است.

به گفته بابک معروفی، توجه به اهمیت خدمات کسب و کار در توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط و نقش مهم آن در بازارهای داخلی و خارجی لزوم ایجاد و بهره‌‌برداری این مراکز را به عنوان ابزاری برای توسعه بنگاه‌ها دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این مرکز به منظور حضور صاحبان صنایع در مکانی خاص و تعامل و تبادل هرچه بیشتر آنها در راستای افزایش بهره‌وری، فناوری تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای ارتقای صنعت استان امری ضروری بود که با تلاش‌های صورت گرفته این مهم تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: سهولت در دستیابی به سطوح بالای رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی، بهینه‌سازی، کیفیت و استاندارد، بازار فروش، سرمایه‌گذاری، مالی و حقوقی، مدیریت و آموزش تخصصی و عمومی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی در استان است.

به گفته معروفی، صـرفه‌جویی در وقت و سرمایه و دستیابی آسان به اطلاعات، ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات مشـاوره‌ای و اجرایی کردن موارد کاربردی در محیط کار، از مزایای بسیار مهم ایجاد این مرکز است.

وی با بیان اینکه این مرکز در یک‌هزار و 320 مترمربع شامل 16 طبقه در سنندج ایجاد و به ‌بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: 14 واحد صنعتی فعال در شهر سنندج با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای در این مرکز مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز صنعتگران این شهرک و سایر شهرک‌های صنعتی استان می‌توانند از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی صنعتی مرتبط با زمینه کاری خود مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه از شناسایی و معرفی واحدهای تولیدی راکد استان به مراجع قضایی خبر داد و افزود: واحدهایی که هنوز فعالیت و کار خود را آغاز نکرده‌اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معروفی در ادامه تکمیل زیرساخت‌های قبلی را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: خودداری از توسعه‌های بی‌مورد و بهره‌برداری از واحدهای مصوب شده از برنامه‌های اصلی این شرکت در سال‌جاری خواهد بود.

معروفی به بخش صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد جدید در ارتباط با بحث شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد خوشه‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه 120 واحد صنعتی در استان در حال حاضر مشمول طرح خوشه صنعت ساختمان هستند، افزود: خوشه صنعت ساختمان از سال 89 در استان کردستان تعریف شده و با 120 واحد صنعتی تا پایان سال 92 نیز به اتمام می‌رسد.

گفتنی است؛ خوشه صنعتی از مجموعه‌ای از صنایع کوچک و متوسط در یک رشته صنعتی با تکیه بر مزیت‌های خاص و سرمایه‌های قوام‌ یافته مناطق تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول