اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران:

شهرک صنعتی مرزن‌آباد فرصت توسعه غرب مازندران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران شهرک صنعتی مرزن‌آباد را فرصتی مناسب برای توسعه صنعت در غرب استان عنوان کرد و بر لزوم رفع مشکلات آن تاکید کرد.

شهرک صنعتی مرزن‌آباد فرصت توسعه غرب مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن آباد، عباسعلی وفایی‌نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد که در شهرداری این شهر برگزار شد، گفت: حدود 1.5 میلیارد تومان برای افزایش 30 هکتاری شهرک صنعتی مرزن‌آباد هزینه شده و در حال حاضر این شهرک 63 هکتار مساحت دارد.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به مشکلات خاص این شهرک و به دلیل مشخص نبودن حریم آن با پادگان شهید ادیبی مرزن‌آباد انتظار می‌رود تا مسئولان منابع طبیعی نسبت به مشخص کردن حریم اقدام کنند.

وفایی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های رفع مشکلات این شهر کف گازرسانی به آن است تا با توجه به شرایط خاص منطقه برای کاهش قیمت تمام شده محصولات بتوان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات توسعه صنعت در استان مازندران کمبود زمین را از جمله این عوامل برشمرد و بیان داشت: سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان برای 43 هکتار زمین در استان مازندران پرداخت کردیم و این در حالی است که در سایر استان‌ها این معضل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: با هدف افـزایش سرانه زمین در شهرک‌هـا و نواحی صنعتی استان و به منظور جذب سرمایه‌‌گذاری و ارتقای سطح تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، به دنبال توسعـه شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم.

وی گفت: در استان مازندران 38 ناحیه و شهرک صنعتی به مساحت یک هزار و 900 هکتار وجود دارد که در آنها با بیش از 2 هزار و 200 واحد طرف قرارداد هستیم.

این مسئول یادآور شد: تاکنون 100 میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و داخلی برای شهرک‌های صنعتی هزینه شده و فرصت مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان مازندران به دلیل محدودیت‌هایی که در بخش‌های مختلف از آن رنج می‌برد، یک دهه در توسعه صنعت و دو دهه در توسعه شهرک‌های صنعتی عقب مانده و به بلوغ واقعی در بخش صنعتی نرسیده، افزود: رفع این کمبودها و توسعه در این بخش نیازمند همسویی و تعامل هرچه بیشتر مسئولان است.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد جلساتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به صورت فصلی برگزار شود و طی آن نسبت به بررسی روند رفع مشکلات شهرک صنعتی مرزن آباد اقدام شود.

همچنین منابع طبیعی نسبت به علامت‌گذاری و مشخص کردن حریم شهرک صنعتی اقدام کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول