اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان خبر داد

احداث 4 ناحیه صنعتی در هرمزگان/ آغاز مطالعات ناحیه صنعتی بشاگرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از موافقت با احداث چهار ناحیه صنعتی به عنوان ره‌آورد سفر دولت به هرمزگان و آغاز مطالعات احداث ناحیه صنعتی بشاگرد در شرق این استان خبر داد.

احداث 4 ناحیه صنعتی در هرمزگان/ آغاز مطالعات ناحیه صنعتی بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالامیر بصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرمزگان با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی در رده استان‌های صنعتی کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: این استان دارای 17 شهرک و ناحیه صنعتی است.

وی با بیان اینکه، تعداد کل واحدهای به بهره‌برداری رسیده طی سال 89 در شهرک‌های صنعتی هرمزگان، برابر با 12 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد ریال و اشتغال 140 نفر است، افزود: این رقم در مقایسه با سال 90 که برابر 35 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 132 میلیارد ریال و اشتغال 462 نفر است از رشد 230 درصدی در بخش اشتغال برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه سیاست‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی براساس جذب و تشویق سرمایه‌گذار است، افزود: این فعالیت‌ها نشان از حرکت شرکت شهرک‌های صنعتی در جذب سرمایه‌گذار دارد.

بصری ادامه داد: برابر مصوبه سفر دوم هیئت دولت به استان هرمزگان تاسیس چهار ناحیه صنعتی در شهرهای مختلف استان با هدف رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان به تصویب رسید که روند تحقق آن از چشم‌انداز خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث زیرساخت‌های دو ناحیه صنعتی در شهرستان‌های بستک و حاجی‌آباد به مساحت هر کدام 44 هکتار از تیرماه امسال آغاز و حداکثر تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

بصری ادامه داد: برای ایجاد این ظرفیت در شهرستان بندرلنگه نیز مراحل تملک زمین به اتمام رسیده و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در ادامه بیان داشت: فاز نخست ناحیه صنعتی شهرک خلیج فارس نیز به مساحت 32 هکتار در حال اتمام و بهره‌برداری است.

وی هم‌چنین به مصوبه سفر اخیر دولت در خصوص احداث ناحیه صنعتی در شهرستان بشاگرد اشاره و خاطرنشان کرد: برای تاسیس این ناحیه صنعتی که نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران شهرستان بشاگرد خواهد داشت مکان‌یابی انجام شده و در حال امکان‌سنجی و انجام مطالعات احداث هستیم.

وی در پایان از استقرار واحدهای صنعتی در شهرک تازه تاسیس "گمبرون" در محور بندرعباس رودان خبر داد و تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با نصب‌العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری و به پشتوانه حمایت‌های بی‌دریغ دولت خدمتگزار می‌کوشد در سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود، به نحو شایسته‌ای بستر سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال‌زایی را فراهم کند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول