اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

15 درصد از واحدهای صنعتی در زنجان غیرفعال هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 15 درصد از واحدهای صنعتی در استان زنجان کاملا غیرفعال هستند.

15 درصد از واحدهای صنعتی در زنجان غیرفعال هستند

حمید صدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر لیست همه واحدهای تولیدی خارج از شهر را به شرکت گاز ارائه کرده‌ایم و موضوع گازرسانی به شرکت‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر تعداد واحدهای صنعتی در رتبه بیست‌ و یکم کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: از نظر سرمایه‌گذاری نیز موفق به کسب رتبه نوزدهم در سطح کشور شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از نظر تعداد جواز تاسیس در رتبه بیست ‌و یکم کشوری قرار دارد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز از نظر اشتغال در رتبه هفدهم کشوری قرار داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه 15 درصد از واحدهای صنعتی استان زنجان کاملا غیرفعال است، ادامه داد: سه درصد از واحدها نیز نیمه‌فعال هستند.

صدری با بیان اینکه بالا‌بودن قیمت قراضه، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش بالا از جمله مشکلات واحدهای تولیدی فولاد در استان زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: بالا بودن قیمت سوخت در واحدهای گازرسانی نشده و نیاز به سرمایه در گردش نیز از جمله مشکلات واحدهای تولیدی آجر در استان محسوب می‌شود.

وی همچنین به بالا و پایین شدن قیمت‌های جهانی، بالا بودن قیمت سوخت و نیاز به سرمایه در گردش به عنوان مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولید مس در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: عدم تعیین قیمت شن و ماسه با توجه به افزایش هزینه‌ها از جمله مشکلات واحدهای تولید شن و ماسه و تامین مواد اولیه نیز از مهم‌ترین مشکلات واحدهای سیم و کابل به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 67 طرح نیمه‌تمام زیر 10 میلیارد ریال در استان زنجان به بانک معرفی شده، عنوان کرد: در این طرح‌ها برای 2 هزار و 300 نفر اشتغال پیش‌بینی شده است.

وی متذکر شد: 12 طرح بالای 10 میلیارد ریال نیز به بانک معرفی شده که در این طرح‌ها برای یک هزار و 511 نفر اشتغال در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

صدری با بیان اینکه طرح‌های ایجادی در بانک صنعت و معدن استان زنجان 177 درصد مصوب شده، اذعان داشت: طرح‌های نیمه‌تمام نیز 128 درصد تصویب شده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول