اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى خبر داد

افزایش 3 برابری اعتبارات شهرک‌های صنعتی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى کشور از افزایش 3 برابری اختصاص اعتبارات به شهرک‌های صنعتی کردستان در سال‌جاری خبر داد.

افزایش 3 برابری اعتبارات شهرک‌های صنعتی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج موفق ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز فناوری کسب ‌و‌ کار شهرک‌های صنعتی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از سال 87 تا پایان سال 90 حدود 6 میلیارد تومان تسهیلات به‌ کردستان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته سالانه 1.5 میلیارد تومان تسهیلات به شهرک‌های صنعتی کردستان اختصاص می‌یافت اما امسال با یک جهشی در قالب انعقاد قراردادهای مختلف سازمان با بانک‌های عامل به 4 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اختصاص چنین اعتباری را زمینه‌ای برای توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در کردستان خواند و اظهار امیدواری کرد که روند افزایشی اعتبارات استمرار داشته باشد تا به اهداف مدنظر در زمینه ایجاد واحدهای صنعتی در استان‌های کم‌برخوردار دست یابیم.

به گفته موفق، فعال‌سازی شهرک صنعتی بانه با توجه به ظرفیت‌های خوب و وجود مرز رسمی این شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که در سال‌جاری بصورت جدی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در شهرک صنعتی بانه شرکت‌های مختلفی از استان‌های سراسر کشور حضور می‌یابند که تولیدات آنها صادراتی بوده و به محض تولید به خارج از کشور صادر شود.

وی در ادامه از تبدیل شهرک صنعتی شماره 4 سنندج به شهرک پتروشیمی خبر داد و افزود: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی پتروشیمی منعقد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 60 درصد از مواد پتروشیمی کشور بصورت خام از کشور خارج و با 20 تا 100 درصد ارزش افزوده به کشور باز می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدررفت ارز و ارتقای سطح اقتصادی کشور، رفع این مشکل از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این سازمان است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول