اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اوضاع نابسامان امکانات

شهرک صنعتی بناب را باید صحرای صنعتی نامید

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بناب گفت: اوضاع این شهرک آن قدر نابسامان است که باید به آن نام «صحرای صنعتی» اطلاق شود، چون که شهرکی که آب، گاز، راه، اینترنت، درمانگاه و آتش نشانی ندارد؛ شهرک نمی‌تواند باشد.

شهرک صنعتی بناب را باید صحرای صنعتی نامید

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یحیی خیریه در نشست کارآفرینان و تولیدکنندگان استان با مسئولان ارشد استان از احتمال تعطیلی 15 واحد تولیدی و صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: به‌علت مشکلات متعدد اقتصادی و مالی، از ابتدای امسال تاکنون 15 واحد تولیدی با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند.

فشارهای بانکی کمر واحدهای تولیدی را خم کرده است

وی افزود: واحدهای تولیدی زیر فشار معوقات وام‌های سنگین بانک‌ها کمر خم می‌کنند و به‌علت تحریم‌ها با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خیریه اظهار کرد: مالیات ارزش افزوده پنج درصد ناعادلانه و سرسام‌آور بوده و تولیدکنندگان توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 50 واحد تولیدی و صنعتی فعال و در حال بهره‌برداری در شهرک صنعتی بناب وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: صنعتگران بناب واقعاً نیازمند حمایت و مساعدت هستند.

رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بناب همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این شهرک تصریح کرد: اوضاع این شهرک آن قدر نابسامان است که باید به آن نام «صحرای صنعتی» اطلاق شود، چون که شهرکی که آب، گاز، راه، اینترنت، درمانگاه و آتش نشانی ندارد؛ شهرک نمی‌تواند باشد.

خیریه از واحد ذوب مجتمع فولاد صنعتی بناب به‌عنوان بزرگ‌ترین دغدغه و تهدید زیست‌محیطی برای منطقه نام برد و گفت: میزان آلایندگی این واحد در شهرک آنقدر زیاد است که اگر ادامه پیدا کند تا 20 سال آینده شهروندان بنابی از این شهر فرار می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول