اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

تولید ملی در آستان قدس رضوی شتاب گرفته است

خبرگزاری فارس: قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تولید ملی و فعالیت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی از سوی آستان قدس رضوی با شتاب رو به حرکت است.

تولید ملی در آستان قدس رضوی شتاب گرفته است

سید‌احمد علوی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مراسم مجتمع آموزشی پسرانه شبانه‌روزی امام رضا (ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آبیک، گفت: آستان قدس دارای واحدهای صنعتی متعدد است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، روند تولید ملی را سرعت بخشیده تا در پیشرفت و توسعه کشور گام مؤثری بردارد.

وی احیای زمین‌های کشاورزی، مزارع، واحدهای مرغداری و مراکز صنعتی موقوفه را از برنامه‌های در دست اجرای آستان قدس رضوی دانست و افزود: درآمدهای تمام فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی برای توسعه حرم رضوی، فعالیت‌های فرهنگی به عنوان پشتوانه‌ای برای زائران هزینه می‌شود.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که تقاضاها و پیشنهادات مسئولان استانی و شهرستانی از سوی آستان قدس رضوی تحقق می‌یابد، افزود: اگر چه از قبل هم از سوی استاندار قزوین پیشنهادات و تقاضا‌هایی در زمینه ورود آستان قدس در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی مکانیزه و نیز تولید ملی و ایجاد اشتغال در استان قزوین ارائه شده است، ولی آستان قدس رضوی پس از بررسی پیشنهادات و تقاضاها نسبت به اجرایی شدن آ‌ن‌ها اقدام می‌کند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از سراسر کشور تقاضاها و درخواست‌هایی به آستان قدس رضوی می‌شود که اگر توجیه اقتصادی داشته باشد و مهم‌تر از آن وقف‌کنندگان را به ما توصیه و مشخص کنند که د‌ر چه زمینه‌ای موقوفات عمل شود درآمد‌ها هزینه می‌شود.

علوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به دلیل موقوفات بودن درآمدهایش در هزینه کردن‌ها دستش باز نیست و نمی‌تواند در هر زمینه‌ای و هر کس هر چیزی که بخواهد هزینه کند بلکه باید نیات واقفان عملیاتی شود و جای دیگر نمی‌تواند هزینه کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول