اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

کشاورزان نقش مهمی در تولید ملی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان در زمینه جهاد اقتصادی و تولید ملی بزرگ‌ترین نقش را می‌توانند، ایفا کنند.

کشاورزان نقش مهمی در تولید ملی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید درینی ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه جنوب کرمان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال که بیانگر توجه مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی کشور است و کشاورزی هم یکی از عناصر در اقتصاد یک کشور است ما به عنوان متولیان کشاورزی وظیفه مهمی بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه کشاورزان در زمینه جهاد اقتصادی و تولید ملی بزرگ‌ترین نقش را می‌توانند ایفا کنند، افزود: هدف از انتخاب کشاورزان در جنوب کرمان ارج نهادن به زحمات تولید کنندگان بخش کشاورزی است که نقش مهمی در رفع نیازهای اساسی جامعه و اقتصاد آن ایفا می‌کنند.

درینی تصریح کرد: یکی از اهداف این تجلیل برقراری ارتباط بین فعالان کشاورزی و مسئولان بخش کشاورزی است و شما کشاورزان باید این ارتباط را حفظ کنید به آن دلیل که شما بیشتر از هر کس مشکلات بخش کشاورزی را لمس و درک می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب برترین‌های کشاورزی جنوب، ملاک میزان بالای تولید محصول نیست بلکه تولید محصول سالم و ارگانیک یکی از این معیارها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: یکی دیگر از معیارهای انتخاب کشاورز نمونه موفقیت کشاورزان در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی است.

درینی با بیان اینکه سلامت غذایی امروز مدیون تلاش کشاورزان است، ابراز داشت: از دیگر معیارها در این انتخاب جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از دیگر شاخص‌های انتخاب کشاورز نمونه رعایت مسائل ایمنی قبل از کاشت و برداشت است، اذعان داشت: در سه سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی موفقیت‌های چشمگیری داشته و اعتبارات در سطح ملی در مجموعه کشاورزی نسبت به دو سال گذشته 15 برابر شده است.

درینی اظهار داشت: سال گذشته جنوب کرمان در تولید بذر گندم خودکفا شد و دیگر نیاز نداریم بذر مورد نیاز را از مناطق دیگر تأمین کنیم.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در زمینه خاک‌ورزی حفاظتی 43 برابر شده است.

درینی تصریح کرد: جهاد کشاورزی جنوب کرمان در مدیریت مصرف آب در کشاورزی در عملکرد 22 ساله سازمان جهاد کشاورزی 36 هزار و 800 هکتار بوده که طی 20 سال 20 هزار هکتار و طی دو سال گذشته 16 هزار و 800 هکتار بوده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول