اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران:

تولید ملی در برنامه‌های اوقات فراغت لحاظ شود/ اجرای طرح آسمانی‌ 4 در مساجد مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: تولید ملی در برنامه‌های اوقات فراغت لحاظ شود.

تولید ملی در برنامه‌های اوقات فراغت لحاظ شود/ اجرای طرح آسمانی‌ 4 در مساجد مازندران

محمد فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری ابراز داشت: غنی‌سازی بهینه اوقات فراغت یک شاخص مناسب برای ارتقای سلامت جسمی و روانی و نیز استحکام ساختار تربیتی جامعه است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تاکید کرد: بهره‌برداری شایسته از اوقات فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی، شکوفایی استعدادها، خلاقیت و توسعه فکری رهنمون می‌سازد.

فوقی تصریح کرد: اوقات فراغت فرصتی مغتنم به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد است که این امر با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها و نیز اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین و نشاط‌ آور در پرتو آموزه‌های دینی محقق می‌شود.

این مسئول متذکر شد: بر این اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که افراد با میل، انگیزه و اشتیاق درونی خود در یکی از محورهای مرتبط با فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها شرکت کنند و نتیجه این ارتباط افزایش معلومات دینی و فرهنگی است.

وی ابراز داشت: بهره‌گیری از نظرات و تجربیات ارزشمند شخصیت‌های فرهنگی استان در قالب ستاد اوقات فراغت می‌تواند در این راستا نقش بسزایی ایفا کند.

 

فوقی انسجام و ساماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت، هماهنگ‌سازی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌ها، شناسایی ظرفیت‌های کانون‌ها و ارتقای سطح توانمندی آنها، فراهم آوردن زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد را از اهداف طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

وی توجه جدی به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت و همچنین ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوع‌های قرآنی، اعتقادی، اخلاقی و نیز اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و مقارن با ایام اوقات فراغت به ویژه ماه‌های با برکت شعبان، رمضان و شوال را از جمله وظایف این طرح بیان کرد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران عنوان کرد: اوقات فراغت در قالب طرح آسمانی‌ چهار در سال گذشته با 4 هزار و 777 کلاس، 40 هزار و 589 هنرجو که 26 هزار و 426 نفر از آنها برادران و بقیه از خواهران بودند در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 16 شهر مازندران اجرا شد.

این مسئول متذکر شد: در طرح اوقات فراغت سال گذشته 244 اردو که 189 اردوی درون استانی و بقیه برون استانی برگزار شد 22 هزار و 374 نفر در این اردوها شرکت کردند.

وی برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، رایانه، آموزش نظامی، مداحی و تواشیح، وبلاگ نویسی، برق ساختمان و خوشنویسی، ریاضی، زبان انگلیسی، ورزشی، هویه کاری و سنگ دوزی را از جمله برنامه‌های اوقات فراغت در قالب طرح آسمانی‌های چهار عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول