اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه دهدشت از برخی متمکنین

پول‌دارها به جای خرید خانه و خودرو به فکر تولید ملی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: متاسفانه پول‌دارهای ما به جای سرمایه‌گذاری در استان و منطقه خودشان برای بالا بردن تولید ملی با این پول‌ها تنها به دنبال خرید خانه و خودرو هستند.

پول‌دارها به جای خرید خانه و خودرو به فکر تولید ملی باشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهدشت با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مراتب تقوای انسان عدم آزار و اذیت مؤمنین است که همه باید به این اصل مسلم که مسلمان حق ندارد برادر دینی خود را آزار دهد توجه داشته باشیم.

امام جمعه شهر دهدشت در ادامه با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) ابراز داشت: رسول اکرم بیان داشته هر کس بخواهد با مکر و حیله ضرر و زیانی به مسلمانی در معامله و حساب و کتاب وارد کند این چنین فردی از دین من نیست.

حسینی ادامه داد: اگر چنین تفکری در جامعه نهادینه شود و دستور پیامبر مبنی بر عدم آزار و اذیت برادران دینی خود را به درستی نهادینه کنیم بی‌شک روند زندگی اجتماعی ما به سوی کمالات تغییر خواهد کرد.

خطیب جمعه شهر دهدشت در ادامه به 20 خرداد روز ملی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان تولید ملی مورد نظر رهبری را در جامعه به خوبی نهادینه و عملیاتی کرد توجه به همین صنایع دستی است.

حسینی گفت: امروزه کشورهای توسعه یافته در زمینه کار و تولید آن‌هایی هستند که به صنایع دستی کشور خود بها می‌دهند که از نمونه بارز آن می‌توان به کشور پیشرفته چین اشاره کرد.

امام جمعه دهدشت با توصیه به جوانان این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه که نباید همیشه سر سفره دولت باشیم، تأکید کرد: می‌توان کارگاه‌های کوچک تولیدی دست و پا کرد و از رهگذر آن چندین نفر صاحب شغل شوند و تولید بیشتر در کشور و استان محقق شود.

حسینی ادامه داد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که همواره به عنوان مصرف‌کننده شناخته شویم چرا که مصرف‌گرایی در سال توجه به تولید ملی آفت است.

وی با بیان این‌که در استان و منطقه خودمان آد‌م‌هایی داریم که خیلی پول دارند ولی با پول خود تنها به دنبال خرید خانه و خودرو هستند، اضافه کرد: متأسفانه می‌بینیم که در جاهای دیگر بر خلاف رویه ما افراد پول‌دار به دنبال سرمایه‌گذاری هستند.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول