اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

سهم اشتغال اردبیل 43 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سهم اشتغال امسال استان اردبیل 43 هزار و 907 نفر تعیین شده که امیدواریم با همراهی دستگاه‌های متولی اشتغال فرصت تحقق این هدف‌گذاری فراهم شود.

سهم اشتغال اردبیل 43 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: دبیر‌خانه اشتغال استان با ارزیابی و امکان‌سنجی دقیق حدود 33 هزار و 513 اشتغال برای استان در سال جاری تعریف کرده بود که با آمار ابلاغی کشور بیش از 10 هزار نفر تفاوت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای رقم مابه‌ التفاوت بخش‌های مختلف تولیدی و اشتغالزایی باید اعلام آمادگی کنند که در این زمینه بخش عظیمی از ایجاد فرصت اشتغال در سال جاری با تاکید استاندار اردبیل بر عهده بخش کشاورزی گذاشته شده که با این هدف‌گذاری 10 هزار فرصت اشتغال مازاد بر عهده دستگاه‌های تامین اشتغال و توزیع مناسب بین آنها گذاشته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اعلام اینکه در سال گذشته 80 درصد هدف‌گذاری ما در حوزه اشتغال به ثمر نشسته است، افزود: امسال تلاش می‌کنیم این هدف‌گذاری به 100 درصد برسد چرا که معتقدیم وجود یک فرد بیکار نیز اضافی و زیاد است.

منوری بیان داشت: ستاد حمایت از اشتغال خانگی اعطای تسهیلات را بر اساس سهمیه ابلاغی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است که در این باب با دو مشکل مواجه هستیم اما یقین داریم با ابلاغیه جدید در جابجایی طرح‌ها و فرصت پرداخت تسهیلات تا ابلاغ سهمیه جدید می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه از سهم معرفی صندوق مهر امام رضا (ع) به بانک رفاه به ارزش یک میلیارد و 130 میلیون تومان تاکنون کمتر از 10 درصد تحقق یافته است، افزود: برای خروج صندوق مهر امام رضا (ع) از بلاتکلیفی پیش آمده باید سهم تعیین شده از بانک رفاه گرفته شده و به سایر بانک‌ها توزیع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل دومین مشکل در این زمینه را وجود 15 طرح مشاغل خانگی به صورت پشتیبان با 557 نفر اعضای معرفی شده به صندوق عنوان کرد و ادامه داد: قسمتی از این اعتبارات قرار است به صورت سرمایه در گردش پرداخت شود که مدت زمان باز‌پرداخت آن نیز یک ساله است و این امر مشکلاتی را به وجود آورده که با نظر استاندار اردبیل قرار شد صندوق هیچ پرداختی با عنوان سرمایه در گردش نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوری با اعلام اینکه در حوزه کسب و کار خانگی 20 میلیارد و 21 میلیون تومان برای 6 هزار و 332 طرح تاکنون توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، تصریح کرد: البته در این پرداختی برخی بانک‌های عامل سقف مورد نظر را رعایت کرده ولی برخی بانک‌ها هنوز به تعهد خود عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول