اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی:

1.5 میلیون اتباع خارجی در طرح ساماندهی اشتغال شرکت کردند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی گفت: یک میلیون و پانصد نفر اتباع خارجی از سراسر کشور در طرح ساماندهی اشتغال شرکت کردند.

1.5 میلیون اتباع خارجی در طرح ساماندهی اشتغال شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد تهوری امروز در مراسم آغاز به کار فعالیت مؤسسات کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی که در محل اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی استان قم برگزار شد از پیگیری 2 سال اخیر شورای امنیت ملی برای اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی خبر داد و بیان کرد: بسترهای لازم برای اجرای این طرح باید به صورت مقدماتی فراهم می‌شد تا طرح به اجرا برسد.

وی با اشاره به برخی از مقدمات اجرای این طرح گفت: به منظور آغاز این طرح باید اتباع خارجی شناسایی و نوع اقامت آنان مورد بررسی قرار می‌گرفت.

مشاور وزیر کشور اتباع خارجی را در کشور به سه گروه تقسیم کرد و بیان داشت: برخی از اتباع پناهندگانی هستند که به صورت جمعی دارای گذرنامه هستند و برخی از آنان دارای کارت اقامت و گروهی دیگر از آنان به صورت غیر مجاز در ایران زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: کشور افغانستان از جمله همسایگان مسلمانی است که سه دهه با مشکلات و گرفتاری‌های گوناگون روبه‌رو شده و اتباع آن به صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند.

تهوری با بیان اینکه ایران برخی از نیازمندی‌های خود را با نیروهای غیر بومی برطرف می‌کند گفت: با شناسایی اتباع غیرایرانی از آنان با اجرای طرح ساماندهی حمایت می‌شود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر در سراسر کشور در طرح ساماندهی اتباع خارجی شرکت کردند تا نیاز نیروی انسانی و حمایت از سرمایه ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی به اجرای این طرح در مرحله اول اشاره و تصریح کرد: اتباع خارجی در سه گروه پناهندگی جمعی، اقامت غیرقانونی و اقامت با گذرنامه شناسایی شدند که با تعامل نهادهای مختلف، بانک اطلاعاتی برای آنان ایجاد و به ایشان کارت کار داده شد.

تهوری بیان کرد: با تاسیس مؤسسات ساماندهی اتباع غیرایرانی به دنبال احقاق حقوق کارگران خارجی، تامین نیروی انسانی در راستای تولید ملی و حمایت از کارفرمایان داخلی هستیم.

وی به مشکلات کارفرمایان در پذیرش نیروی انسانی خارجی اشاره و بیان کرد: با رعایت قوانین پذیرش اتباع خارجی از سوی کارفرمایان، مشکلات ناشی از پذیرش نیروی انسانی غیر بومی کاهش یافته و در چرخه کار و تولید نظم ایجاد می‌شود.

مشاور وزیر کشور به راه‌اندازی مؤسسه‌های کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: این مؤسسات در قم به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد تا موانع و مشکلات احتمالی‌ آن شناسایی و برطرف شود تا بتوانیم با توسعه کار از نیروی کار مجاز غیر ایرانی در سراسر کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول