اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگروه توسعه کشاورزی مصوب کرد

اجرای 56 طرح اشتغالزایی کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل مبنی بر عملیاتی شدن 56 طرح توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در استان اردبیل خبر داد.

اجرای 56 طرح اشتغالزایی کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل در محل استانداری اظهار داشت: این طرح‌ها در شش شهرستان استان در قالب 53 طرح حقیقی و سه طرح تعاونی و اشتغالزایی 76 نفر مصوب شده و قرار است بانک کشاورزی برای صاحبان این طرح‌ها بالغ بر یک‌هزار و 551 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره پرداخت کند.

وی ادامه داد: از این تعداد 13 طرح مورد مربوط به پروار‌بندی گوساله و بره، 27 طرح مربوط به احداث و توسعه باغات، شش طرح مربوط به بهسازی اماکن دامی، دو طرح مربوط به پرورش گاو شیری و دو طرح نیز مربوط به احداث استخر پرورش آبزیان و تولید قارچ و هفت طرح نیز مربوط به مرغداری است که با تصویب کارگروه برای پرداخت تسهیلات به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر راه‌اندازی کمیته نظارت، ارزیابی و بازدید فنی از طرح‌ها گفت:‌ در این زمینه کمیته مورد نظر جلسات خود را تشکیل داده و به دلیل عملیاتی نشدن طرح‌های عمده، بازدیدها و ارزیابی مرحله به مرحله پرداخت تسهیلات تاکنون شکل اجرایی نگرفته که امیدواریم در روزهای آینده با پرداخت بیشتر از سوی بانک کشاورزی و عملیاتی شدن طرح‌های مصوب، این کمیته گزارشی از عملکرد خود را ارائه کند.

عبدایمانی یادآور شد: در این گزارش میزان تولید، اشتغال و نحوه همکاری بانک‌ها به دقت مورد توجه قرار می‌گیرد که امیدواریم در فرصت پیش آمده بتوانیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را بهتر و بیشتر شناخته و در تحقق عملی آنها گام برداریم.

این مسئول به پروژه دشت فتحعلی و آماده بهره‌برداری بودن این پروژه در ایام هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: واگذاری‌ها را با همکاری اداره کل تعاون و کار به صورت فردی و تعاونی در دستور کار قرار دادیم به طوری که 54 نفر واجد شرایط که دارای پروانه چرا و اسناد رسمی بودند شناسایی و مقرر بود در قالب سه تعاونی به شکل 17 نفره این واگذاری‌ها انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: بعد از این نحوه توزیع و تقسیم اراضی و با اعتراض اهالی منطقه مقرر شد 328 نفر از ساکنین این مناطق به صورت انفرادی ثبت‌نام در سامانه را انجام داده و بعد از مراحل راست‌آزمایی کار واگذاری اراضی انجام شود که تاکنون بخشی از این اقدامات انجام شده و به دلیل برخی معارض محلی کار تا پیگیری و رفع برخی مشکلات پیش آمده است.

عبدایمانی پیشنهاد استاندار اردبیل را مبنی بر واگذاری اراضی به ساکنین منطقه را که دارای حق چرا و نسق هستند یادآور شد و افزود: ما در این پروژه به دنبال احقاق حق صاحبان اصلی اراضی و زمین‌های قابل کشت هستیم و معتقدیم بعد از سال‌ها انتظار اهالی باید این پروژه به نفع اهالی منطقه تکمیل شده و توزیع اراضی صورت گیرد.

وی به اجرای شبکه اصلی دشت فتحعلی اشاره کرد و گفت:‌ هنوز شبکه پایین دست این پروژه عملیاتی نشده و ما در کارگروه توسعه کشاورزی تصمیم گرفتیم تا واگذاری‌ها با اولویت ساکنین منطقه طبق ضوابط و مقررات انجام دهیم تا از این لحاظ مشکل خاص و اعتراض متقاضیان را شاهد نباشیم.

ظرفیت تولید گوشت سفید اردبیل 18 هزار تن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت سفید در استان اردبیل 18 هزار تن است، اظهار داشت: این در حالی است که نیاز اهالی استان به گوشت سفید 22 هزار تن است که ما مجبور هستیم مابه‌التفاوت این رقم را از استان‌های دیگر وارد کنیم.

محمدجعفر عظمایی از کارگروه توسعه کشاورزی استان خواست ظرفیت‌های خالی و بخش عظیمی از طرح‌های توسعه کشاورزی را به سمت واحدهای مرغداری و تولید تخم‌مرغ هدایت کرده و اختصاص دهند تا دغدغه و مشکلات این حوزه برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران و مسئولان نیز به بیان پیشنهادات خود در مورد نحوه واگذاری اراضی در دشت فتحعلی پرداخته و دیدگاه‌های خود را در این ارتباط بیان کردند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول