اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان:

پیش‌نویس تشویق یادگیری سواد تهیه شد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: پیش‌نویس طرح تشویق و الزام سوادآموزان به یادگیری سواد تهیه شده و پس از تصویب اجرایی می‌شود.

پیش‌نویس تشویق یادگیری سواد تهیه شد

محمد امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به وضعیت استخدام آموزشیاران استان، اظهار کرد: سال گذشته از یک‌هزار و 22 نفر آموزشیار تعداد 920 نفر از طریق قانون تعیین تکلیف و یا قبولی در آزمون به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند و 102 نفر منتظر ردیف استخدامی خود هستند که از این تعداد نیز 17 نفر در لنگرود به صورت قراردادی مشغول فعالیت‌اند و تا زمانی که قرارداد آنها باقی است دارای بیمه سنواتی بوده و امنیت شغلی دارند.

وی، ادامه داد: اگر آموزشیاری دو کلاس سوادآموزی یا یک کلاس سوادآموزی و دو کلاس تحکیم یا دو کلاس تکمیلی داشته باشد قرارداد آن باقی می‌ماند اما اگر دارای یک کلاس تکمیلی و دو کلاس تحکیم باشد قرارداد آن لغو می‌شود و به صورت حق‌التدریس به کار خود ادامه می‌دهد.

این مسئول، از آموزشیاران خواست با تشکیل کلاس تا زمانی که وضعیت استخدام آنها مشخص شود در موقعیت قراردادی باقی بمانند.

* تهیه طرح پیش‌نویس الزام سوادآموزی

وی، درباره واگذاری کلاس‌های سوادآموزی ابراز کرد: کلاس‌های سوادآموزی پس از آموزشیاران به دو صورت حقوقی و حقیقی  واگذار می‌شود.

به گفته امیری، واگذاری حقوقی و حقیقی به صورت بخش قرارداد با سپاه و بسیج و تشکل‌های غیردولتی انجام می‌شود.

وی، از تهیه طرح پیش‌نویس طرح تشویق و الزام سواد‌‌آموزان به یادگیری سواد خبر داد و یادآور شد: این طرح پس از تصویب به اجرا درمی‌آید و مشکلات تشکیل کلاس‌های سوادآموزی برطرف می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به وضعیت تاخیر در پرداخت حقوق‌ آموزشیاران، بیان کرد: این موضوع مربوط به حوزه معاونت پشتیبانی است و هر ساله هنگام آغاز کلاس‌های سوادآموزی مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آید اما از خرداد امسال با تحویل به موقع گزارش‌های حسابداری از طرف حسابداران شهرستان‌های استان این امر برطرف می‌شود.

* جبران کمبود نیرو با جذب آموزشیاران در اداره‌های آموزش و پرورش گیلان

وی، به کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌ها از جمله لنگرود اشاره کرد و افزود: امسال تمام آموزشیاران سال تحصیلی جدید، در آموزش و پرورش این شهرستان به‌کار‌گیری می‌شوند.

امیری خاطرنشان کرد: هر یک از اداره‌های 33 گانه آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیلی 92-91 که با کمبود معلم مواجه شوند می‌توانند از آموزشیاران نهضت سوادآموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ مجوزی برای استخدام آموزشیاران باقیمانده ابلاغ نشده است، تصریح کرد: اگر ردیفی در این زمینه ابلاغ شود تمام آموزشیاران استخدام می‌شوند و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان از آموزشیاران خواست به شایعات توجه نکنند و خبرهای استخدامی آموزشیاران را تنها از طریق حوزه معاونت سوادآموزی استان پیگیری کنند.

وی، درباره وضعیت مرخصی سالانه آموزشیاران، ابراز کرد: هر آموزشیاری دو ماه در سال می‌تواند از مرخصی استفاده کند و این مرخصی در زمان فاصله اتمام کلاس تا تشکیل کلاس بعدی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول