اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

8 درصد جمعیت کرمان نیاز به سوادآموزی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس آمار سال 89 که به سواد‌آموزی استان کرمان اعلام شده، حدود 80 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که هشت درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

8 درصد جمعیت کرمان نیاز به سوادآموزی دارند
محمد‌حسین حسینی‌صادق امروز در حاشیه آیین نواختن زنگ سواد‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به مناسبت فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در روز هفتم دی ماه سال 58 مبنی بر تشکیل نهاد مقدس نهضت سواد‌آموزی از دوم تا هشتم دی ‌ماه سال جاری به عنوان هفته سواد‌آموزی اعلام شد و امروز مراسم نواختن زنگ سواد‌آموزی را در کرمان برگزار کردیم.
وی افزود: باید در جامعه مبحث مهم حضور بی‌سوادان را در کلاس‌های سواد‌آموزی برنامه‌ریزی کنیم و یکی از کارهای مهم در این امر اطلاع‌رسانی است.
حسینی‌صادق عنوان کرد: یکی از دستورات امام (ره) این است که همه باسوادان برای آموختن و همه بی‌سوادان برای یاد گرفتن وارد صحنه شوند و معضل بی‌سوادی را رفع کنند.
وی بیان داشت: بحث سواد‌آموزی باید در جامعه نهادینه شود و در ذهن و فکر مردم قرار گیرد و بتوانیم بی‌سوادی را تا پایان سال 92 در کرمان به نقطه پایان برسانیم و به گونه‌ای عمل کنیم که در جامعه استان کرمان حتی یک نفر بی‌سواد بین سن 10 تا 49 سال نداشته باشیم.
حسینی‌صادق تصریح کرد: براساس آمار سال 89 که به سواد‌آموزی استان کرمان اعلام شده است، حدود 80 هزار نفر بی‌سواد در استان کرمان وجود دارد که هشت درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: آموزش‌یاران، معلمان و مدیران مجتمع‌های آموزش و پرورش در روستاها حضور می‌یابند و چهره به چهره با افراد صحبت می‌کنند و آن‌ها را به سواد‌آموزی تشویق می‌کنند.
حسینی‌صادق خاطرنشان کرد: با توجه به آمار رسمی منتشر شده در شهرستان عنبرآباد و رودبار جنوب بیشترین آمار بی‌سوادی را داریم و در شهرهای شمالی استان مانند انار، سیرجان و شهربابک کمترین تعداد بی‌سواد را داریم.
وی ابراز داشت: مبنای کار ما رسیدن آمار باسوادی افراد جامعه به 97 درصد بود و بنا به فرمان مقام معظم رهبری باید سه درصد افراد باقیمانده تا پایان سال 93 آموزش ببینند و در مناطق مختلف بی‌سواد نداشته باشیم.
حسینی‌صادق افزود: با توجه به اینکه آمار بی‌سوادان به حداقل رسیده است و اگر بخواهیم در روستاها کلاس آموزش سواد‌آموزی در حد استاندارد برگزار کنیم، تعداد افراد به حد مطلوب نمی‌رسد به همین دلیل مسیر را برای ورود سواد‌آموزان به کلاس تسهیل کردیم.
وی عنوان کرد: یکی از طرح‌های مهم که با شدت بیشتری پیگیری می‌شود، طرح فرد به فرد است و یک فرد با سواد که صلاحیتش از سوی ادارات آموزش و پرورش تأیید می‌شود، افراد را باسواد کرده و حق‌الزحمه را دریافت می‌کند.
حسینی‌صادق با توجه به در پیش بودن سالگرد حماسه باشکوه 9 دی تصریح کرد: جامعه ما بر مبنای اسلام پایه‌گذاری شده است و طی 30 سال گذشته مردم عزیز ایران با توجه به اعتقادات قلبی که دارند و توفیق خداوند متعال که در ذهن آن‌ها بصیرت ایجاد کرد، مردم در تمام صحنه‌ها حضور فعالی داشتند.
وی ابراز داشت: مثال آشکاری که می‌توان از حضور حماسی مردم نام برد، بحث هشت سال دفاع مقدس است که جوانان و مردم فرمان رهبری را اطاعت کردند و این جنگ نابرابر را بر اساس ولایت‌پذیری و حضور فعال به پیروزی رساندند.
حسینی‌صادق خاطرنشان کرد: 9 دی از روزهای برجسته نظام است و مردم ایران در این روز با حس ولایتمداری از نظام پشتیبانی و به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند تا پای جان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
وی بیان داشت: حضور، همدلی و هم‌فکری ملت موجب شد، نظام ما نه تنها متزلزل نشود، بلکه پایه‌های آن مستحکم‌تر و استوار‌تر از قبل شود و بدون هیچ‌گونه نگرانی به رشد و پویایی خود ادامه دهد.
حسینی‌صادق گفت: نقشی که در جامعه تأثیر‌گذار‌تر است، معلمی است و معلمان افرادی هستند که کار تعلیم و تربیت را سرلوحه خود قرار داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی و مهم پیامبران و ائمه اطهار (ع) تعلیم و تربیت افراد جامعه بود و معلمان ما هم می‌توانند با آن نقش بسیار مهمی که دین، قرآن و ائمه بر عهده آن‌ها گذاشته‌اند، بصیرت واقعی را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند و این بصیرت می‌تواند بر خانواده‌ها تأثیر به سزایی بگذارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول