اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

خدمات نهضت سوادآموزی برون سپاری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نهضت در سیاست‌گذاری خود به سمت خرید خدمت و برون سپاری خدمات سوادآموزی حرکت می‌کند.

خدمات نهضت سوادآموزی برون سپاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی باقرزاده ظهر امروز در همایش آموزشیاران نهضت در اردبیل اظهار داشت: عمده بی‌سوادان ما سنی بیش از 30 سال دارند که اغلب رغبت و انگیزه‌ای به سوادآموزی ندارند و ما با استفاده از شیوه‌های مدیریتی می‌توانیم این کار را انجام می‌دهیم.
وی افزود: این هنر مدیر مدرسه است که با ابزارها و شیوه‌های مختلف اولیای دانش‌آموزان را به سوادآموزی تشویق کند و در این ارتباط قرار است به حساب آنها به ازای هر سواد آموز 340 هزار تومان سرانه تحصیل پرداخت شود که بخشی از آنها در هفته‌های آینده به حساب مدیران مدارس واریز می‌شود.
وی به دو ابزار کنترلی ورود و خروج افراد بیسواد و دارای مدرک سوادآموزی اشاره کرد و ابراز داشت: ما در ورودی به افرادی اجازه ثبت نام می‌دهیم که تا کنون لیست آنها در مجموعه سوادآموزی ثبت نشده در حالی که در بحث خروجی نیز امتحان استاندارد از چهار مهارت نوشتن، خواندن، جمع و تفریق و رو‌خوانی قرآن‌آزمون گرفته می‌شود تا افرادی که صاحب صلاحیت باشند وارد دوره‌های بعدی سوادآموزی شوند.
این مسئول بیان داشت: ما ابزار و امکانات مورد نیاز سواد آموزان را از قبیل کتاب و حتی نوشت‌افزار و وسایل کمک آموزشی تامین می‌کنیم تا فراگیران سواد با مشکل و معضلی مواجه نشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حداقل 55 درصد جمعیت بی‌سواد ما در بین والدین دانش‌آموزان بود که با همکاری مدیران مدارس و فراخوان‌هایی که داشتیم و اظهار خود والدین افراد بی‌سواد را شناسایی کرده و اطلاعات و آمار آنها را دریافت کردیم.
وی متذکر شد: در شرح وظایف مدیران مدارس که به زودی ابلاغ می‌شود قید شده که مدیر مدرسه با ابزارهای مختلف می‌تواند اولیای دانش‌آموزان را در نهایت عزت و کرامت و با ملاحظات تربیتی فرزندان آنها بدون کوچک‌ترین تحقیر و بر هم زدن آرامش روانی دانش‌آموزان والدینشان را به حضور در کلاس‌های سوادآموزی ترغیب و تشویق کنند که در این رابطه رویکرد ما نیز تشویق محور از سوی مدیران است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول