اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

873 نیروی سوادآموزی در اردبیل سازماندهی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال و در راستای سیاست دولت خدمتگزار و وزیر آموزش و پرورش بیش از 873 نیروی نهضت سوادآموزی در اردبیل تعیین تکلیف و سازماندهی شده‌اند.

873 نیروی سوادآموزی در اردبیل سازماندهی شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در گردهمایی گروه بهبود کیفیت سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: 496 آموزشیار نهضت در قالب ماده پنج ساماندهی شده‌اند و به استخدام آموزش و پرورش در آمده و در مقاطع تحصیلی مختلف با اولویت بومی‌گزینی سازماندهی شدند.
وی تصریح کرد: 377 نفر از آموزشیاران نهضت نیز با شرکت در آزمون تعیین تکلیف شرایط خود را معلوم و مشخص کردند و هم اکنون به عنوان نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.
محمودزاده خاطر نشان کرد: سازماندهی این تعداد نیرو در کنار رعایت ضوابط و شرایط بومی‌گزینی به شکل تخصصی و با هدف کیفیت‌بخشی به مسایل آموزشی اتفاق افتاده است.
این مسئول اضافه کرد: 320 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان نیز در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و قرار است به شکل برون‌سپاری خدمات آموزشی با نهضت فعالیت کنند.
وی ادامه داد: اگر این آموزشیاران تا مهر سال آینده مدرک تحصیلی مورد نیاز کارشناسی را اخذ کنند، تعیین تکلیف می‌شوند که اگر این کار انجام نشود ما تلاش می‌کنیم در قالب نیروی کار معین از توانمندی آنها استفاده کنیم.
محمودزاده در مورد اهتمام نهضت سوادآموزی برای برون‌سپاری فعالیت‌ها و خدمات آموزشی افزود: ما با انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و مجموعه‌های غیردولتی به ویژه مدارس غیرانتفاعی و با مشارکت بسیج سعی می‌کنیم این امر را به سرانجام برسانیم تا در یک فرآیند مثبت و مناسب بتوانیم تا پایان سال 91 و حداقل تا سال 92 جشن کامل باسوادی را در استان برگزار کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از شکل‌گیری کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی در استان خبر داد و تصریح کرد: ادغام نهضت در آموزش و پرورش در استان اردبیل بدون حاشیه خاص و با کمترین تنش انجام شد به گونه‌ای که سعی کردیم در یک بسیج عمومی در کنار اولویت قرار دادن به امر انسداد بی‌سوادی در دوره اول ابتدایی جشن سوادآموزی را نیز در سال‌های آینده با توفیق مناسب برگزار کنیم.
محمودزاده از استان اردبیل و عملکرد آن در حوزه نهضت سوادآموزی به عنوان استان ممتاز در کشور یاد کرد و اظهار داشت: ‌ما با تکیه و توسل به فرمان مقام معظم رهبری در مأموریت و رسالت جدید نهضت سوادآموزی در کنار ساماندهی نیروی انسانی با توجه به پراکندگی مناطق روستایی و افراد کم‌سواد و بی‌سواد تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی مشکلات و معضلات این بخش را برطرف کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌ما با کمترین اعتراض و نارضایتی در ساماندهی و توزیع نیروی انسانی سوادآموزی به توفیقات خوبی دست یافتیم که انتظار داریم با تلاش و جدیت آنها بتوانیم شایسته‌ترین افتخارات را به دست آوریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول