اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

دوره تحکیم سوادآموزی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: با هدف تعمیق یادگیری سواد و علم در بین سوادآموزان دوره تحکیم سوادآموزی با 200 ساعت آموزش برپا می‌شود.

دوره تحکیم سوادآموزی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی باقرزاده عصر امروز در همایش رؤسای مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و مدیران مدارس در اردبیل اظهار داشت: بیش از 70 ساعت این دوره آموزشی حضوری و 130 ساعت نیز به صورت غیرحضوری است تا ما با این آموزش‌ها بتوانیم به برخی از نگرانی‌ها و احتمال رجعت به بی‌سوادی پایان داده و اسباب تثبیت سوادآموزی را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد:‌ در ساختار آموزشی جدید دوره آموزشی نهضت سوادآموزی به دو دوره رسمی سه ساله تقسیم می‌شود که بر اساس آن دوره اول که معادل پایه اول ابتدایی است 400 ساعت آموزش حضوری با عناوین کتب تعیین شده است.
باقرزاده خاطرنشان کرد: دوره دوم که به نام دوره انتقال معروف است، 800 ساعت است که 200 ساعت آن غیرحضوری و 600 ساعت آن نیز به شکل حضوری برگزار می‌شود که افراد موفق برای گذراندن این دوره‌ها مدرک تحصیلی معادل سه سال دوم پایه ابتدایی را دریافت می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: برای ادامه تحصیل سوادآموزان در پایه‌های راهنمایی و متوسطه نیز در حال طراحی نظام آموزشی متناسب با نظام آموزشی رسمی هستیم که انتظار می‌رود به زودی با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، این دوره‌ها و کتب مربوط به آن تدوین، طراحی و معادل‌سازی شود.
وی از تغییر کتب سوادآموزی بر اساس مهارت‌های جدید و نظام طراحی شده خبر داد و گفت: ما در هر مدرسه به دنبال پاسخگویی به سه سؤالی هستیم که در آن باید پاسخی قانع و روشن‌کننده به این پرسش بدهیم که افراد بی‌سواد چگونه، کی و کجا آموزش ببینند که این پاسخگویی روشن بسیاری از منابع، مصارف و بودجه‌ریزی و فعالیت‌های ما را ساماندهی می‌کند.
به گزارش فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما برای آموزش 20 هزار نفر افراد بی‌سواد باقیمانده در سال تحصیلی آینده از مدیران مدارس خواسته‌ایم تا برنامه‌ها و راهکارهای مورد نظر را ارائه کنند به گونه‌ای که ما با تخصیص اعتبارات و پرداخت سرانه‌ها با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و با اهتمام مدیران سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده جشن کامل باسوادی را در کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال برگزار کنیم.
وی در مورد اصلاح ساختار نظام آموزش و پرورش و ادغام نهضت با آموزش و پرورش و ضرورت‌های آن افزود: بزرگ‌ترین عظمت و شأنیت این نظام تحولی مرتبط با عنصر معلم و مدیر است به گونه‌ای که هیچ کارمند نهضت سوادآموزی در دل آموزش و پرورش نباید دغدغه مادی و نگرانی‌های روزمره داشته باشد.
باقرزاده از اصلاح بسیاری از فرآیندها و طراحی روش‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت خبر داد و تصریح کرد:‌ ما اگر بتوانیم به اهداف آموزشی و پرورشی نایل شویم به یقین شأنیت و جایگاه آموزش و پرورش را حفظ کرده‌ایم و این امر با کمی تدبیر انجام شدنی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول