اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

انجام 70 درصد فعالیت‌های سوادآموزی از طریق طرح فرد به فرد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از انجام 70 درصد فعالیت‌های سوادآموزی از طریق طرح فرد به فرد خبر داد.

انجام 70 درصد فعالیت‌های سوادآموزی از طریق طرح فرد به فرد
محمدرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مراحل سوادآموزی اظهار کرد: مرحله اول، آموزش بزرگسالان در زمینه دوره سوادآموزی است که در این مرحله کسانی که بی‌سواد باشند باید دوره سوادآموزی معادل سوم ابتدایی را بگذرانند.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دوره تحکیم سواد گفت: نهضت سوادآموزی در سطح کشور و آموزش و پرورش در استان‌ها در این دوره تلاش می‌کنند با برگزاری دوره‌هایی از بازگشت افراد به بی‌سوادی جلوگیری کنند.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: سواد‌آموزان هفته‌ای دو تا سه جلسه با مربیان و آموزشیاران کلاس دارند و مطالب گذشته خود را با تکیه بر کتاب‌ها مرور می‌کنند.
وی تصریح کرد: یک عزم ملی و بومی در استان مقدس قم می‌خواهیم تا همه بی‌سوادان را برای یادگیری تشویق کرده و همه افراد اعم از دانشجویان، طلاب، بسیجیان، فرهنگیان و کارمندان دولت در امر سوادآموزی وارد شوند و افراد بی‌سواد خانواده خود را باسواد کنند.
قاسمی‌ با تاکید بر اقدام همگانی در زمینه ترویج فرهنگ باسوادی گفت: از همه کسانی که قدرت و توان یاد دادن را دارند درخواست می‌کنیم وارد شوند و هنرمندان صدا و سیما با زبان معجزه‌آسای هنر در قالب‌های فیلم و نمایش، آفات و چالش‌های بی‌سوادی و برکات باسوادی را در آثار خود معرفی کنند تا بی‌سوادی به عنوان پدیده زشت اجتماعی که منشأ زشتی‌های دیگر است، از بین برود.
وی به دیگر فعالیت‌های ارائه شده در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: در تمام کلاس‌های سوادآموزی، قرآن‌آموزی، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم و مهارت‌های زندگی تدریس می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: اکنون تمام بخشداران، دهیاران، مدارس روستایی و مجتمع‌های آموزشی روستایی برای امر سوادآموزی بسیج شده‌اند.
وی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های سوادآموزی که در حال انجام است توسط آموزشیاران نهضت سوادآموزی است ولی 60 تا 70 درصد دیگر فعالیت‌ها به روش آموزش برون‌سپاری بوده و در قالب اجرای طرح فرد به فرد در حال انجام است.
قاسمی تاکید کرد: لازم است علما، نخبگان و دانشجویان و استادان دانشگاه و رسانه استانی کمک کنند تا زودتر از برنامه پنجم بتوانیم وضع باسوادی را به وضعیت مطلوب برسانیم و نخستین استانی باشیم که پرچم باسوادی را به اهتزاز در می‌آورد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول