اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد

ساماندهی بیش از 50 درصد آموزشیاران سوادآموزی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در سال جاری تعداد آموزشیاران فعال در کشورمان به حدود 16 هزار نفر رسیده است که این نشان دهنده ساماندهی بیش از نیمی از آموزشیاران در سال 90 بوده است.

ساماندهی بیش از 50 درصد آموزشیاران سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پرویز کوثری ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سوادآموزی در سال 91 اظهار داشت: تعلیم و تربیت در مکتب والای اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در بسیاری از روایات ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نهضت سوادآموزی در کشورمان با توجه به شرایط و اقتضائات کمتر مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پایان بیسوادی در کشورمان باید همواره به عنوان یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های اجتناب ناپذیر از سوی مسئولان امر پیگیری شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی گفت: با توجه به پراکندگی افراد بیسواد در جامعه و تعداد ناچیز آنها، برگزاری کلاس‌های نهضت و انجام فعالیت‌های سوادآموزی با مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌روست، اما همه ما در برابر بیسوادی در جامعه تکلیف شرعی و قانونی داریم و باید همه تلاش خود را برای از میان بردن این معضل به کار بگیریم.

وی رشد و توسعه فعالیت‌های سوادآموزی در جامعه را باعث افزایش منفعت اجتماعی دانست و گفت: افزایش دانش و آگاهی در میان افراد جامعه، آنها را هرچه بیشتر از وابستگی‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دور می‌سازد و همین امر باعث افزایش منفعت اجتماعی می‌شود.

کوثری با بیان اینکه گسترده شدن چتر سوادآموزی در کشورمان قطعا بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: برای تحقق این امر و ریشه کن شدن بیسوادی در جامعه تا کنون برنامه‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام شده است.

وی همچنین رسیدن به توسعه پایدار را در گرو افزایش دانایی جامعه عنوان کرد و گفت: دانش و آگاهی مهم‌ترین ابزار پیشرفت و ترقی به‌شمار آمده و در کنار شاخص‌های امید به زندگی و درآمد سرانه فردی و خانوادگی موجب توسعه پایدار کشور می‌شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی گفت: خدمتگزاران در نظام تعلیم و تربیت در کشورمان قطعا از اجر و ثواب اخروی نیز برخوردار بوده و با وجود همه سختی‌ها و مشقات برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی ما به انجام این کار افتخار می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به ثبات شغلی و لوازم رفاهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مورد توجه قرار داد و گفت: تا پایان سال 89 بیش از 44 هزار آموزشیار در سطح کشور مشغول به فعالیت بودند که این رقم در سال جاری به حدود 16 هزار نفر رسیده است که این نشان دهنده ساماندهی شغلی بیش از نیمی از آموزشیاران در سال 90 بوده است.

کوثری با بیان اینکه با وجود تعهد نداشتن به استخدام آموزشیاران، برای ساماندهی آنها تلاش خواهیم کرد، اظهار داشت: فعالیت‌های سوادآموزی در عین سادگی بسیار سخت و پیچیده است و همه به خوبی می‌دانند که پایان بیسوادی جز با فعالیت‌ها و تلاش آموزشیاران محقق نخواهد شد.

وی در پایان استان قم را از جمله استان‌های موفق و پیشرو در فعالیت‌های سوادآموزی دانست و گفت: همه موانع و مشکلات برای فعالیت هرچه بیشتر استان‌ها برای رشد و توسعه سوادآموزی در کشورمان از میان رفته و از همه مسئولان استانی انتظار داریم که فرآیند پایان بیسوادی را سرعت ببخشند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول