اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح آموزش‌محوری نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از اجرای طرح «آموزش‌محوری» به جای «کلاس‌محوری» در نهضت سوادآموزی این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح آموزش‌محوری نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی این شهرستان با تبریک سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: افزایش آمار باسوادی جمعیت بی‌سواد صومعه‌سرا نتیجه تلاش و همت خالصانه آموزشیاران در مجموعه نهضت سواد‌آموزی است.
وی با اشاره به ادغام نهضت سوادآموزی با وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این اقدام در راستای اجرای کامل و درست برنامه پنجم توسعه و ارتقای حوزه علمی کشور است.
فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه آموزشیاران باید درصدد آموزش بیشتر بازماندگان تحصیلی باشند، تصریح کرد: حمایت‌ها و همکاری برای گسترش دامنه آموزشی باید در صومعه‌سرا مضاعف شود.
وی، اقدام امام راحل در تشکیل نهضت سوادآموزی را حرکتی مهم و بزرگ در حوزه علمی و توسعه‌ای کشور برشمرد و افزود: نهضت سوادآموزی با جدیت در کشور دنبال می‌شود که نشانه‌های آن نیز آمارهای بالای باسوادی در کشور و شهرستان‌هاست.
شعبانی با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی در صومعه‌سرا، اذعان داشت: صومعه‌سرا با پیشرفت‌های خوب در امر باسوادی جمعیت بی‌سواد و کم سواد از شهرستان‌های استان پیشتاز است.
وی، از باسوادی 5 هزار نفر تا پایان سال 92 در صومعه‌سرا خبر داد و اذعان داشت: با سوادی این مقدار جمعیت بی‌سواد نیازمند عزم جدی و راسخی است که در آموزشیاران صومعه‌سرا به خوبی دیده می‌شود.
فرماندار صومعه‌سرا ابراز داشت: باسواد کسی است که قابلیت خواندن و نوشتن را با هم داشته باشد تا در رسیدن به اهداف خود با مشکل مواجه نشود.
وی درباره استخدام 55 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا در آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: استخدام آموزشیاران نهضت نوعی دلگرمی است که در دولت با جدیت دنبال می‌شود.
شعبانی، دوره‌های جدید آموزشی نهضت سوادآموزی را کوتاه مدت و با گرایش بومی‌محلی و منطقه‌ای ذکر کرد و اذعان داشت: گرایش منطقه‌ای در فهم علمی جمعیت بی‌سواد بسیار موثر است.
وی از واگذاری 60 درصدی نهضت سوادآموزی به تشکل‌های غیر دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد: واگذاری وسعت وظایف نهضت سوادآموزی به تشکل‌های غیردولتی کمکی بزرگ در راستای افزایش شوق تحصیلی دانش آموختگان نهضت سوادآموزی است.
این مسئول، صومعه‌سرا را از شهرستان‌های مهم فرهنگی برشمرد و افزود: برای حفظ این امتیاز ریشه‌های بی‌سوادی باید در صومعه‌سرا نابود شود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های نوین در نهضت سوادآموزی، از اجرای طرح «آموزش‌محوری» به جای طرح «کلاس‌محوری» در نهضت سوادآموزی صومعه‌سرا خبر داد.
شعبانی یادآور شد: از این پس هر فردی در هر مکانی به جای حضور در کلاس‌های آموزشی نهضت سوادآموزی می‌تواند از آموزش‌های لازم علمی و سوادآموزی بهره‌مند شود.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول